Seben-Racing Nitro's

Hallo allemaal

Mijn naam is Daniello en ik ben compleet nieuw in de RC wereld. Nou ja...compleet nieuw...als klein kind heb ik VEEL RC elektromodellen (caliber Intertoys) gehad...

Nu een vriend van me pas geleden een Tamiya elektro RC pakket gekocht had...en ik het een en ander zo heb bekeken, begon het me toch weer te jeuken. Nu geen slecht woord over elektro, maar nitro RC's trekken me gewoon meer.

Ik zag op marktplaats de Acme NB16t (half 8 / 1:16) staan en ben eens gaan rondzoeken naar reviews en recensies. Veel over gevonden op de Engelse en andere forums (ook onder Reely en ik heb ook andere modellen gezien Mini Inferno, Xray, Vulcan enz...), veel goede en uiteraard ook wat slechte recensies.

Nu kwam ik (ik woon net over de grens in Duitsland) op ebay.de de Seben-Racing modellen tegen...verder gezocht naar de site:

https://www.wit-usa.com/sms/shop/index.php?action=categories&menu=1

en nu begon ik toch wel heel erg te twijfelen...(mensen met ervaring?)

Een Seben Racing 1:10 kopen (Streetforce 3ccm), een Kyosho Fazer,
of toch een NB16t 1:16 om mee te beginnen...

Het maakt me niet zoveel uit of het een buggy, of een straatmodel is.

Moeilijk moeilijk..

Mijn budget is 250 euro.

MVG

Daan

hey, mede-duitser....

Seben weet ik niet van hoor, als je een budget hebt van 250 euries zou ik voor onroad kiezen voor een Kyosho FW-05T of een HPI RS4 Evo3+ (beide 1:10)
Offroad zou ik gaan voor een Kyosho Inferno MP 7.5 of een HPI Trophy (beide 1:8)
Zijn allen auto's die gewoonweg goed zijn voor het budget dat je hebt....

Ik hang ook op duitse modelbouwfora rond en heb eerlijk gezegd nog niemand horen praten over Seben...

Ik rij zelf al tijden met de HPI RS4 Evo3+ en Kyosho FW-05T en ben van plan een Inferno of Trophy erbij te kopen.
Van die merken zijn de onderdelen bijna overal te krijgen, dat kan je bij Seben nog wel eens tegenvallen.....

Gr.
Arnaud

Kyosho is het bekendste merk ;)
Vergeet neit dat je met nitro erg duur uitbent voor de brandstof en dat ej de hele tijd bezig bent de aftselling te vinden

Kyosho is het bekendste merk ;)
Vergeet neit dat je met nitro erg duur uitbent voor de brandstof en dat ej de hele tijd bezig bent de aftselling te vinden
Over beide opmerkingen zijn de meningen verdeeld volgens mij.....
maargoed, dat is een eindeloze discussie waar de TS geen behoefte aan heeft denk ik..

Seben schaart zich in een dezelfde groep als bv. Smarttech, auto's schuiven maar bij geen enkele fatsoenlijke winkel een stukje support. Onderdelen zal je nodig hebben en moet je dus goed zoeken.....

Met 250,- budget zou ik ook voor een Kyosho of HPI gaan (iets erbij leggen en je hebt echt iets beters). Als het goedkoop moet kan je even bij Carson kijken zoals de CR4 en de Stormracer. Voor offroad kan de Kyosho DBX of DST ook een leuke keuze zijn.

Ja, zag dat er nu ook een FW-06 verkrijgbaar was? Op de duitse site van Conrad...

Ik heb thuis het boekje van de Kyosho liggen, en de FW-05T is echt wel een mooi wagentje!

Maar goed, ik vind de 1:16 NB16t ook mooi en leuk compact. Ik heb al gezien wat het verschil is tussen de eerste NB16 en de t versie. Op alle breekbare punten is ie aangepakt en er zijn ook zat hop-ups te krijgen. Dan ben ik voor 125 voor het autootje en alle toebehoren (2bak, snelle pijp en veel alu, plus starterset en nitro) voor die 250 klaar...

Maar aan de andere kant is een de Fazer, of een FW-05T ook wel weer mooi en meteen iets beter aan te sleutelen door de 1:10.

Over de Seben auto's, heb je de site van Seben gecheckt? VEEL ONDERDELEN!!! en voor hetzelfde geld als een Kyosho meteen een 2 bak en een 3ccm motor en meteen een alu chassis enz...ziet er op na zo'n uurtje na gekeken te hebben beter uit als een standaard Fazer of FW-05...

ik heb een maat die met nitro wou beginnen en zo'n ding heeft gekocht(seben 1/10 touring car), de auto heeft hooguit een half uur gelopen en dit nog voor het inrijden ook nog.

deze auto heeft nog niks afgezien en moet nog altijd helemaal afgesteld worden zo nieuw is hij.

hij verkoopt hem omdat hij niet overweg kon met de trekstarter, die is dus stuk maar ik heb gezien dat je al voor een kleine prijs een rotostart systeem voor deze modelletjes hebt.

als je interesse hebt zal ik zijn tel nr. eens doorgeven, hij is van België maar het ligt nogal dicht bij sittard(opoeteren).

de auto mocht voor een redelijke prijs weg had ik verstaan van hem dus iedeaal voor de beginner want het kost nog minder qua aanschaf en je hebt praktisch een nieuwe.

ik heb een maat die met nitro wou beginnen en zo'n ding heeft gekocht(seben 1/10 touring car), de auto heeft hooguit een half uur gelopen en dit nog voor het inrijden ook nog.

deze auto heeft nog niks afgezien en moet nog altijd helemaal afgesteld worden zo nieuw is hij.

hij verkoopt hem omdat hij niet overweg kon met de trekstarter, die is dus stuk maar ik heb gezien dat je al voor een kleine prijs een rotostart systeem voor deze modelletjes hebt.

als je interesse hebt zal ik zijn tel nr. eens doorgeven, hij is van België maar het ligt nogal dicht bij sittard(opoeteren).

de auto mocht voor een redelijke prijs weg had ik verstaan van hem dus iedeaal voor de beginner want het kost nog minder qua aanschaf en je hebt praktisch een nieuwe.

Ik zal het in gedachten houden, weet je toevallig om welk model / type het gaat?

Ik zal het in gedachten houden, weet je toevallig om welk model / type het gaat?

geen idee, de auto is wel al een jaar of 2 oud maar hij ligt al bijna evenlang in een kast...

hij had wel een tijd geleden een nieuwe kap ervoor besteld omdat hij het niet kon laten, er zitten dus 2 zgan kappen bij.

geen idee, de auto is wel al een jaar of 2 oud maar hij ligt al bijna evenlang in een kast...

hij had wel een tijd geleden een nieuwe kap ervoor besteld omdat hij het niet kon laten, er zitten dus 2 zgan kappen bij.

Maak me als je tijd hebt maar wat foto's en een prijs die hij ervoor hebben wilt, stuur je me die als PM

Maak me als je tijd hebt maar wat foto's en een prijs die hij ervoor hebben wilt, stuur je me die als PM

dat is best moeilijk, die kerel woont hier 35km vandaan maar ik kan wel zijn e-mail doorgeven als je wilt, kan je aan hem vragen of hij effe wat foto's wil sturen en uitleg wil geven...

Vaag merk...dat Seben, zou geen risico nemen en er niet aan beginnen. Ga naar een modelbouwshop en laat je goed voorlichten, voor € 250 moet je een leuke beginnersauto kunnen kopen. Mijn ervaringen met Kyosho zijn in ieder geval zonder meer goed te noemen. Een DST of DBX is te vinden voor €230 (offroad) FW05 of FW06 zal richting € 300 gaan, is wel sneller dan een Fazer en een FW05/06 heeft meteen een 2 bak en is een volwaardigere auto.

die seben's zijn namaak auto's maar ik weet niet meer van welk merk... ik dacht van de hpi RS4, lijkt er als 2 druppels water op...

iig die seben waar ik het over heb heeft een 2bak enz. erop zitten en als ik me het nog goed kan herinneren ook een getunede uitlaat.

voor een beginners auto vond ik het mooi spul en ik heb al héél veel RC in mijn handen gehad/gereden/eigenaar geweest.

De Kyosho Fazer is nu als Cup Edition te krijgen met tweebak en Oriion uitlaat en bocht en nog wat dingetjes voor 299 euro (zie KYOSHO Deutschland GmbH), en als je dan drie wedstrijden meedoet met de Kyosho World Cup Holland dan krijg je nog eens een waardebon van 50 euro ook. Maar voor 299,-- heb je een model dat door de tweebak en de uitlaat met bocht geschikt is voor de wedstrijden.

Volgens mij kan je beter een Kyosho v-one s3 kopen, dan ken je je auto ook goed en het is leuk om hem inelkaar te zetten. bij Conrad.nl verkopen ze hem voor 199 EURO ! maar die hebben ze niet meer bij Conrad.be hebben ze hem nog wel. Maar als je iets besteld vanuit Nederland dan adviesiren ze om het bij de Nederlandse site te kopen te kopen aangezien hij daar niet meer is zou ik als ik jou was even bellen en vragen of je hem uit Belgie kan bestellen. plus een starter setje 99 euro (inhoud alles wat je nodig hebt plus een degelijke zenderset,servo's enz) allen nog wat soorten lijm,locktite kopen :cool:

Hier is maar 1 advies van toepassing ... Hou het bij bekende merken :!::!:

HPI is in nederland heeeeel goed te krijgen , elke rc-shop heeft het of kan het anders in ieder geval binnen een paar dagen regelen ... Kyosho heb ik zelf slechte ervaringen mee als het gaat om onderdelen , weken en zelfs maanden wachten op iets heel simpels..

Verder is er natuurlijk ook nog Tamiya waar hetzelfde bij geld als HPI , overal verkrijgbaar....

Staar je ook niet blind op dingen als een 3cc motor en 2 bak , dat dat erop zit wil nog niet zeggen dat je daar ook harder mee gaat ;) Motortjes bij het soort auto's als de Seben's zijn niet geweldig op z'n zachts gezegd ...

Ik zou je als beginner niet de V-ONE-S3 aanraden maar eerder de FW-05-T. IS een prima auto die het ook goed doet op parkeerplaatsen en op circuits.
De S3 heeft snaar aandrijving en vind hem daardoor minder geschikt voor parkeerplaatsen.
Qua onderdelen zit het nu wel weer goed bij kyosho. Eerder waren er nog wel eens wat problemen inderdaad maar dat is nu verholpen.

M.v.g. Mark

ik heb wel een seben electro boggy maar dat is een precieze namaak van een tamiya tl-01b

volgens mij geen een kwestie van goed afgekeken.

Back