De mijne staat helaas nog steeds in bestelling maar een clublid had de zijne binnen. Het gaat om de SEG21 onroad maar er is niet geleverd wat het zou moeten zijn. Volgens de specs zou het een super long stroke zijn maar de zuigerdiameter van 16.2mm zegt dat het een normal long stroke is. Desalniettemin een leuk motortje om op uit te leven 
Zo even wat foto's hoe geleverd:
Netter zuiger/drijfstang
Redelijk simpele bus
Mooie kop
Kleine doorlaat naar de uitlaat
Echt helemaal niets aan te merken op de krukas
Dit is opvallend, geen hoon profiel (kruislinkse krasjes), en een streep op welke hoogte ik de uitlaatpoort wil hebben
Na het opmeten van de timings was het duidelijk dat dit gewoon een offroad motor is in een onroad jasje, moest dus wat mee gedaan worden.
Als eerste de lagers eruit getrokken om in het carter te dremelen:
Turboscoop en timings aangepast
Bus aangepast
Annodisatielaag van de kop gedraaid voor een betere warmteoverdracht + sleufjes voor de schroevendraaier.
Wat is er aan timings aangepast:
De meeste onroad motoren werken wel met de standaard krukas, die paar graden meer timing geeft alleen even wat meer. De inlaat timing van 63 graden is ondermaats maar wel standaard voor een offroad, 65 graden is veel gebruikt en sommigen zitten op 66 of 67 graden. De uitlaat was zeer ondermaats en meer passend bij een offroad. 90 graden en hoger is veel gebruikt voor onroad, vandaag de dag is 93 tot 96 graden normaal maar 92 is vaak meer dan genoeg.
En dan klaar:
Nu mag die weer terug naar de eigenaar om hem in te lopen en te racen.

Zo even wat foto's hoe geleverd:
Netter zuiger/drijfstang

Redelijk simpele bus


Mooie kop

Kleine doorlaat naar de uitlaat

Echt helemaal niets aan te merken op de krukas


Dit is opvallend, geen hoon profiel (kruislinkse krasjes), en een streep op welke hoogte ik de uitlaatpoort wil hebben

Na het opmeten van de timings was het duidelijk dat dit gewoon een offroad motor is in een onroad jasje, moest dus wat mee gedaan worden.
Als eerste de lagers eruit getrokken om in het carter te dremelen:


Turboscoop en timings aangepast

Bus aangepast



Annodisatielaag van de kop gedraaid voor een betere warmteoverdracht + sleufjes voor de schroevendraaier.

Wat is er aan timings aangepast:

De meeste onroad motoren werken wel met de standaard krukas, die paar graden meer timing geeft alleen even wat meer. De inlaat timing van 63 graden is ondermaats maar wel standaard voor een offroad, 65 graden is veel gebruikt en sommigen zitten op 66 of 67 graden. De uitlaat was zeer ondermaats en meer passend bij een offroad. 90 graden en hoger is veel gebruikt voor onroad, vandaag de dag is 93 tot 96 graden normaal maar 92 is vaak meer dan genoeg.
En dan klaar:

Nu mag die weer terug naar de eigenaar om hem in te lopen en te racen.