seizoen 2024, nk wedstrijden en selectie wedstrijden

We zijn wat aan de late kant, maar hier zijn alvast de wedstrijd data voor de NK wedstrijden en de aparte selectie wedstrijden.
Voor het Nk F3k 2024 zijn er 4 wedstrijden gepland en hebben we 1x een reserve.
  1. Zondag 3 maart
  2. Zondag 14 april
  3. Zaterdag 11 mei
  4. Zaterdag 8 juni
Reserve wedstrijd Zaterdag 7 september.
De beste 3 resultaten tellen voor het Nederlandse kampioenschap f3k 2024.
Voor de selectie van 2025 zijn er 3 selectie wedstrijden en 1 reserve gepland.
  1. Zondag 24 maart
  2. Zaterdag 25 mei
  3. Zaterdag 28 juli
reserve selectie wedstrijd 10 augustus
De beste 2 reslutaten tellen mee voor het selectie proces, de beste 3 piloten zijn het Nederlandse F3K Team in 2025.
Meer info over locaties volgt nog, stay tuned! f3k nl logo (1).jpg
f3k nl logo (1).jpg

Ach, hou je altijd, als t niet f5k is dan wel f3l en als t dat niet is f5j wel. of een eurotour. Houd de zaken wel mooi gescheiden, prima verdeeld zo, soort zoekt toch soort en we hebben allen fun met onze hobby. wat wil je nog meer? ff posten dat je t jammer vind, tof man.

"Ieder voor zich, god voor ons allen" zeggen ze wel eens, toch zou enig overleg tussen subcommissies en/of organisatoren (het is maar hoe je het noemt) om datums te spreiden mogelijk moeten zijn.

Ik zie geen F3K wedstrijden in het najaar gepland, daar zit dus duidelijk nog enige ruimte voor overleg.

De man vd planning heeft zo veel als mogelijk moeite gedaan om eea niet te laten kruisen, zoals altijd. Er is wel degelijk ''overleg'' geweest in de vorm van data die ons gemaild zijn met de mededeling dat we er rekening mee moeten houden. om die reden hebben we ook ruimte gelaten om een wedstrijd te kunnen missen en nog steeds vol kans te maken om het nk te bevechten of je te selecteren voor het team.Om nu het forum dan weer te gebruiken als podium om je mening te geven zonder te weten hoe en waarom we de planning hebben zoals ie is.......typerend, negatief en weinig motiverend. Zaken die we inmiddels hebben afgezworen bij f3k Nederland. Mensen die alleen maar zeuren voelen zich niet meer welkom bij f3k en mensen bij f5j hebben gemakkelijk plannen als je ''maar'' 3 wedstrijden te plannen hebt, gelukkig is er het mbf om je ff te ventileren;) Wij hebben plezier bij en met f3k Nederland, vliegen graag een aantal wedstrijden die de moeite waard zijn, vandaar het aantal en vandaar dat er idd 1 datum is die kruist met in dit geval f5k. Het naseizoen gaat worden ingepland met gezellige clinics en events. Sorry daarvoor als dat iemand tegen het zere been is geschopt. Maar met dit soort meningen, achteraf, te spuien bereik je weing tot niets, ik vraag me dan ook af wat je er mee hoopt te bereiken. We zijn met F3k Nederland inderdaad een nieuwe, eigenwijze weg ingeslagen, de deelnemers aantallen en gemaakte fouten in het verleden hebben ons dat doen besluiten. Met een nagenoeg nieuwe, frisse groep met vooral jonge piloten hebben we een duidelijke visie en doelstelling voor F3K Nederland waarin duidelijk is geworden dat we een andere manier van invulling geven aan het seizoen 2024 dan wat er tot nu toe als de ''standaard'' is gehouden. De scheiding van NK en selectie is daar een voorbeeld van. Het verdelen vd kennis zodat de gehele groep in niveau stijgt doen we door timers aan te wijzen, de meest ervaren timers met de nieuwere piloten etc. Zo zullen er nog tal van voorbeelden te vinden zijn komende tijd. Je merkt al dat qua instelling, wedstrijdmentaliteit zaken duidelijk anders liggen dan in andere klassen en dat de focus ligt op kennis delen met de nieuwe generatie. We zijn er oprecht van overtuigd dat we een goede, positieve en leuke weg zijn ingeslagen met F3K Nederland, dat bij een eventueel succes goed voorbeeld mag doen volgen voor de klassen die ook met een deelnemersaantal probleem zitten. Het is daarom ook betreurenswaardig dat de reacties hier op de oude toon, noem het typisch mbf toontje, doorgaan als vanouds.
ik hoop dat dit uitgebreide verhaal de meeste vraagtekens wegneemt en dat eea duidelijk is. We gaan lekker vliegen, lente is er bijna, kop op nog ff;)

Interessante keuze om selectie wedstijden en "leuke" non-selectie wedstrijden uit elkaar te houden, ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen in aantallen deelnemers.
Veel plezier dit seizoen!!

ja, we zijn zelf ook benieuwd hoe dit gaat bevallen, hoewel we een heel gezellig groepje hebben nu, zijn de aantallen niet dermate hoog dat we echt iets te verliezen hebben. Vandaar deze organisatorische uitstap op dit moment. Bij een klasse waar men nu met een man of 15 staat zou ik het ook best een risico vinden, dat je enkele van deze piloten juist kwijtraakt door zo'n verandering. Echter halen we dat niet de laatste tijd, hopelijk dit seizoen een kentering;)

Interessante keuze om selectie wedstijden en "leuke" non-selectie wedstrijden uit elkaar te houden, ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen in aantallen deelnemers.
Veel plezier dit seizoen!!

Niet goed.
De 1ste selectiewedstrijd was met maar 8 deelnemers. Volgens de zelf opgestelde regels vd subcommissie moeten er minimaal 5 piloten per groep zijn, confirm de FAI-regels. Telt m.i. dus niet.
2de wedstrijd 12 deelnemers, telt dus.
3de wedstrijd 5 deelnemers, afgelast.

2 wedstrijden bepalen de geselecteerden.
Wat nu?

Geen succes naar mijn mening.

Laatst bewerkt:
Back