self leveling functie msh brain

Discussie in 'Flybarless' gestart door filo, 6 mrt 2015.

  1. filo

    filo

    Lid geworden:
    28 feb 2015
    Berichten:
    46
    kan er mij iemand uitleggen hoe ik dit in mijn dx9 geprogrammeerd krijg ?
    Brain is gerprog- en vliegt super .
    Set level is ook gebeurd ,maar welke knop wijs je hier aan toe en hoe stel je dit alles in .:confused:

    Zou van grote hulp kunnen wezen voor velen .;)

    dank ,

    filo
     
  2. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    je self-level zit gebonden aan een van je vliegmodussen.
    zo uit m'n hoofd kun je dit aanvinken bij het een-na laatste tabblad. ( zie 1e foto )

    Deze vliegmodussen kun je bijv. onder een 3 standen switch programmeren.
    Het is namelijk Kanaal 7 die deze functie bedient, althans dat heb ik zo bij mijn futaba.

    de set level stel je dus in op tabblad 9, .. heli vlak op tafel en de knop indrukken.
    en dan bij dat een-na laatste tabblad kies je je vliegmodus waar je de auto level wil activeren. Je kunt bij elke modus het vakje aan of uit zetten.

    Ik heb

    Vliegstand 1: 3d
    Vliegstand 2: Hard 3d
    Vliegstand 3: Hard 3d met auto level.

    Dus in paniek hoef ik alleen maar de switch helemaal naar onder te trekken en de functie word geactiveerd.

    Hoe je dus bij spectrum die vliegmodussen ch7 onder een switch zet moet je even uitzoeken. Ik ken geen spectrum ;-)

    [​IMG]
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    handig zo ' n functie,
    hoezo verkopen ze zo iets,
    da crasht toch niemand meer, ...grapje

    Groet
    Uwe
     
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik zou er ook niet vanuit gaan, of als hulpmiddel gebruiken om te leren vliegen.

    maar ach, als het moment daar is dat je denk ... oh oh ... gut dan kan het je wel een heli redden als je op tijd bent ;-)
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    jaaa, ik bedoelde "handig" wel serieus,

    gr. Uwe
     
  6. Lowi

    Lowi

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Vinkel
    Maak toch even gebruik van het draadje van Filo.;)

    Het klinkt wel interessant zo'n auto level functie en zeker in benarde situaties. Maar wat moet ik me daar eigenlijk bij voor stellen zo'n self level functie, is dat dan een switch schakelaar omzetten en....hop komt weer op zijn pootjes terecht "figuurlijk" dan he.

    Dus als ik het goed begrijp, ik vlieg inverted nose in en gooi de schakelaar om, dan neem ik aan dat de heli zich om draait met tail naar me toe, of zit ik hier verkeerd mee.
    Als dat zo is bespaart je toch en hoop ellende en het is goed voor de portemonnee.:)
     
  7. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Zo kun je het zien ja.

    Alleen hoe hij komt te hangen is iedere keer weer een verrassing. Hij kiest zelf weer de snelste en beste manier voor hem om rechtop te gaan hangen bij activatie.
    Dus het kan ook zijn dat hij nose in komt te hangen.

    Maar hij draait zich zeer snel om, en als je gewoon wat neutraal / licht positief pitch blijft houden is er niks aan de hand en kun je de heli weer in zo'n positie hangen dat je prettig vind.

    Daarna kun je de auto level weer uitschakelen en doorvliegen zoals je normaal doet.

    Het stelt allemaal niet zoveel voor, de msh brain doet z'n werk wel als je het goed instelt ;-)
     
  8. Lowi

    Lowi

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Vinkel
    Ik vind dit toch wel een interessante optie, zeker als je een nieuwe manoeuvre of iets uit wil proberen, mits je voldoende hoogte hebt dan zal het wel goed werken neem ik aan.
    Moet geen ding worden om te leren heli vliegen, zou het alleen gebruiken als laatste redmiddel.

    Eind van het jaar wil ik zelf een heli bouwen, dat wordt dan mijn eerste zelfbouw project, tegen die tijd ga ik toch is die FBL units van brain/ikon is beter bekijken.
    En dankje voor de uitleg:)
     
  9. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Vbar is er ook mee in ontwikkeling, maar brengt het nog niet zonder dat ze er zelf 100% zeker van zijn dat het goed is.

    MSH brain systeem werkt goed, draait ook razendsnel om.
    Sneller dan je zelf zou kunnen sturen.

    Dus ook laag bij de grond zou het je machine nog wel eens kunnen redden.
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    V-Bar zou zeker ook met een versie komen !

    Bavarian Demon (vroegere Helicommand) heeft het ook
    al een tijdje in de HC3SX, en het werkt prima.

    Goed vliegen is ook een optie, ha ha

    groetjes, Uwe
     

Deel Deze Pagina