Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op vliegveld Valkenburg laats de meeting scale was ook weer droevig.Op de een of andere manier is NL geen vliegtuigland. Er zijn wel mensen die mooie dingen gedaan hebben, Fokker en zo. Maar over het algemeen is er bij het brede publiek geen bijzondere belangstelling.
Dat was in de dagen voor WO2 al zo, en nu is het nog steeds "aanmodderen"
Beste voorbeeld is wel de dicussie over de opvolger van de F16.
Men is zich ook niet bewust van de rol die een vliegtuig speelt voor onze vrijheid, zoals dat in Engeland wel het geval is.
Was in Augustus met Jan Hermkens als enige 2 Nederlanders bij de Duitse IG Warbird meeting in Scherfede. Mijn eerste bezoek aan Duitsland met vliegtuig.
Het verschil was opvallend.
Toch denk ik dat we in NL best een open kampioenschap kunnen organiseren met een goede opkomst. Het bewijs is jaren lang door Delta geleverd in de vorm van de Dutch Open Scale wedstrijd, die wij helaas niet meer kunnen organiseren.
Als we een mooie accomodatie in Nederland kunnen vinden waar het bestuur wat extrovert wil denken, dan moet het lukken!
Belangrijkste is de sfeer, er moet een laag "tut-tut" (hollandse vingertje) gehalte zijn. Beste voorbeeld zie je op dit filmpje, serieus en toch ontspannen.
vogelman zei:Op vliegveld Valkenburg laats de meeting scale was ook weer droevig.
Slechts 3 kits van de ingeschreven [ik meen 12]
vogelman zei:om 12 uur over en uit ,te veel wind.
Er zijn meer schaalvliegers in Nederland, maar die willen niet aan de wedstrijd meedoen, he? Hoe kunnen we dat oplossen?
Ik denk dat schaalvliegers meer genieten ... in een ongedwongen sfeer
Ton van Munsteren zei:Maar okay de NL schaalvlieger is geen wedstrijdvlieger jammer want in Duitsland, Engeland en Frankrijk etc etc zijn ze dat wel.
strutter zei:-Ten 1e zijn er tegenwoordig steeds minder èchte bouwers omdat de meesten voor de snelle ARF,- en schuim-hap gaan.