Semi schaal 2.5 - 3m zwever

Goedenavond allemaal,

Nu schaduw ik dit subforum al een tijdje en aangezien ik de knoop heb doorgehakt om te stoppen met (semi schaal ) helivliegen en naast de motorkisten wil ik weer terug naar mn modelvlieg roots: Zweven. Reden? Heel simpel, heb leren kruipen en lopen tussen de 1:1 zwevers van de Twentse Zweefvliegclub ( was 4 toen ik de eerste keer met mn vader vloog en dat geregeld gedaan tot mn 18e) en heb daarnaast leren modelvliegen en bouwen met zwevers en daarna veel F3J gevlogen. Bloed kruipt waar het niet gaan kan haha.

Ik ben op zoek naar een nieuwe kit of 2e hands semi schaal kist, rond de 2,5 meter spanwijdte want de kist moet wel met bungy lier de lucht in kunnen en nee ik wil geen electro ;) Aangezien wij zelf een 1:1 Asw 24 hebben gaat mijn voorkeur uit naar een Asw kist maar blijf momenteel hangen bij deze kist: Een Discus cs van 2.6m. Ook netjes wat prijs betreft en met retract.

DISCUS CS Terran | Gliders | Modelplanes | Models

De TZC heeft/had er ook een, de PH-1289 ( Tango 9 ) dus dat vind ik ook wel leuk om het model die registratie mee te geven. Volgens mij word de kit door meerdere merken op de markt gebracht, o.a. door Jamara.Zit daar onderling veel verschil in? Nu zag ik dat meerdere van jullie de kist al gebouwd hebben en dat de bevindingen wel positief zijn wat vlieggedrag betreft.

Maar andere tips wat kits betreft zijn zeker welkom!

Groeten Merlijn

Als je voor weinig geld een (semi)schaalkist wil kan je zo een Jamara zwever aanschaffen. Daar is al veel over geschreven en ik wil niet in herhaling vallen.

Als je een goed vliegende ASW zwever met een schaal look wil aanschaffen in deze spanwijdte dan zou ik ik Tangent ASW27B aanschaffen. Die heb ik ook. Die ziet er schaal uit en vliegt heel goed.
Made in Germany kwaliteit. Daar heb je meer plezier van in het bouwen (assembleren) en vliegen.

Succes, Maarten

Hoi japie. De 24 is een mooi model maar net een slagje te groot voor een bungy lier denk ik? Zoals het er nu uitziet gaat het de Discus cs van Jamara worden. Ben wel erg gecharmeerd van die kit en vind em als model mooier dan de Asw 27 van dezelfde afmetingen... En de kist heeft een retract, en gewone remkleppen hebben wel mijn voorkeur. Nu alleen eerst de heli verkopen...

Back