Om mn 450 er mooier uit te laten zien in de lucht (iets anders dan een "vliegende bezemsteel"
) heb ik m in een Heliartist AS350 romp gebouwd. Dit diende tevens als leer-project voor de bouw van mijn MD500E met Trex 600 mecahniek.
Enkele uitdagingen tijdens de ombouw:
- de kwaliteit van de schroefjes was erg slecht; de kopjes breken gemakkelijk en draaien ook gemakkelijk "dol"
- de elevator servo (een HS65MG) paste net niet in de romp. Met een föhn en veel geduld heb ik de vorm van de romp daar waar de servo ruimte nodig had iets kunnen vervormen. Gelukkig zie je er aan de buitenkant niets van.
- een beetje dremelen in de "doghouse" en het staartstuk om de swash servo's en staartmechaniek vrij te laten lopen
Verder was het een straightforward kit eigenlijk. Als ik het in elkaar kan zetten dan kan iedereen het
En ik vind t zooooooooo mooi om te zien in de lucht!!!!!! Ben er erg blij mee

HeliArtist AS350 romp
Trex 450 SEv2 mechaniek
3x HS65MG servo's op de swash
GY401 & S9650 op de staart
JGF500TH motor & Jazz 40-6-18 regelaar (2100 rpm governed)
335mm houten bladen
Pitch curve van -3°, 5°, 11° (5° ail+ele), 25% expo
Moet het nog verder testen met de timer en datalogger, maar volgens mij zijn vluchten van 9 minuten geen probleem op de 2170mah 3s lipo
Na de maiden van 5 minuten in een buitentemperatuur van 15°C was de temepratuur van de electronische onderedelen gewoon dikke prima:
Motor: 33°C
ESC: 32°
lipo: 37°C
Hier dan een aantal foto's en een filmpje van een deel van de maiden:
[media=youtube]APW_bQ4qk-U[/media]
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien
Patriek

Enkele uitdagingen tijdens de ombouw:
- de kwaliteit van de schroefjes was erg slecht; de kopjes breken gemakkelijk en draaien ook gemakkelijk "dol"
- de elevator servo (een HS65MG) paste net niet in de romp. Met een föhn en veel geduld heb ik de vorm van de romp daar waar de servo ruimte nodig had iets kunnen vervormen. Gelukkig zie je er aan de buitenkant niets van.
- een beetje dremelen in de "doghouse" en het staartstuk om de swash servo's en staartmechaniek vrij te laten lopen
Verder was het een straightforward kit eigenlijk. Als ik het in elkaar kan zetten dan kan iedereen het

En ik vind t zooooooooo mooi om te zien in de lucht!!!!!! Ben er erg blij mee

HeliArtist AS350 romp
Trex 450 SEv2 mechaniek
3x HS65MG servo's op de swash
GY401 & S9650 op de staart
JGF500TH motor & Jazz 40-6-18 regelaar (2100 rpm governed)
335mm houten bladen
Pitch curve van -3°, 5°, 11° (5° ail+ele), 25% expo
Moet het nog verder testen met de timer en datalogger, maar volgens mij zijn vluchten van 9 minuten geen probleem op de 2170mah 3s lipo

Na de maiden van 5 minuten in een buitentemperatuur van 15°C was de temepratuur van de electronische onderedelen gewoon dikke prima:
Motor: 33°C
ESC: 32°
lipo: 37°C
Hier dan een aantal foto's en een filmpje van een deel van de maiden:
[media=youtube]APW_bQ4qk-U[/media]

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien

Patriek
Laatst bewerkt door een moderator: