Sensorless or not op brushless

Vraag:

Ik heb een ikrus brushless motor. Maar de deze is met sensors.

motor.jpg

Bij deze motor hoort de V45 regelaar

v45.JPG

Maar deze is vrij groot en dus zwaar. Kan ik een moderne sensorsless regelaar gebruiken van bijvoorbeeld schultze ofzo of gaat dit niet werken. En wat moet ik met de sensor draden doen.

gr Remco

gewoon sensordraden laten loshangen. De commutatie wordt nu geregeld via metingen van de spoelen, dus zijn die hall-sensors overbodig.

Schulze is goed, maar ik ben een castle creations fan, dus... :wink:

Niels

Oke dat is duidelijk. Maar wat is dan een goede betaalbare regelaar.

Voor 12 cellen zonder bec (gebruik ultimate bec moet namelijk 4 servo (waarvan 1 9253) en een gy 401 voeden)

gr Remco

Phoenix 35-45? Wegen ongeveer 30g met draden bij. +-100$. Zijn voor heli's (governer) en vliegtuigen, alles instelbaar.

Niels

Zit er een govenor op een phoenix35-45?
Ik heb ook een nieuwe controller nodig voor mijn Logo.
de BEAT 40-6-12 armed niet met een vers vol geladen 12 cellen Nicad / 4s4p Lipo :?
Overvoltage :mad:

yep, zit er ook op. Het is een phoenix 35 of phoenix 45 hoor :wink: . zelfde software als de kleine phoenix10, maar je kan ook nog eens de schakelfrequentie instellen.

Voordeel castle; Als je er met je auto over rijdt ( :roll: ), krijg je voor 40$ (afhankelijk type) een nieuwe; "flat rate repair" noemen ze dat :wink:

(tip, je kan je kontronic misschien ruilen met Remco?)

Niels

niels polfliet zei:
yep, zit er ook op. Het is een phoenix 35 of phoenix 45 hoor :wink: . zelfde software als de kleine phoenix10, maar je kan ook nog eens de schakelfrequentie instellen.

Wat voor frequentie zou je dan moeten gebruiken en hoe weet je dit :? :oops:

niels polfliet zei:
(tip, je kan je kontronic misschien ruilen met Remco?)

Leg dit eens uit :oops:

gr Remco

Ik denk dat die ikarusmotor geen "rastmoment" heeft (de as draait vrij rond)? dan zou ik de middelste setting kiezen, voor een laaginductie motor.

Satoer, heb jij je post aangepast? Ik las daar net "armed niet met 4S4P lipo." Dan zou hij wel op de heli van Remco werken, en zou Satoer dan een nieuwe phoenix kunnen kopen. Niet dus :?

Zou je dat probleem met die kontronic eens niet vragen aan motormike ?(ezone)

Niels

Nee heb het niet aangepast. De controller moet werken op 12 cellen. het probleem is dat 12 cellen Nicad versgeladen net iets boven de 16,5V komt (16,7). De controller geeft een "overvoltage"error als de spanning boven de 16,5V komt. Hetzelfde bij de 4s4p accu. Dus ik moet eerst een beetje ontladen en dan armed hij wel.
Dit probleem heb je niet met NiMh accu's. Deze zijn meer linear in spanning. Verder is het een prima controller, na 17 minuten vliegen is hij een beetje handwarm.

Back