R
Rob Schuckman
Guest
Hallo .....?
Ik ben op zoek naar een 'serieus maatje' om samen een model onderzeeer te maken. Mijn inbreng zal onder andere de boordcomputer zijn (electronica, vaart regel systeem). Ik heb hiermee eerder ervaring opgedaan met mijn model de "Patrick Henry". Voor de duidelijkheid de boordcomputer houd onder andere software ontwikkeling in. Hiermee is een aanzienlijke hoeveelheid tijd gemoeid, zowel voor ontwikkeling als voor testen.
Met de 'Patrick Henry' liep ik tegen mechanische beperkingen aan, zoals het ontbreken van de juiste gereedschappen en werkruimte. Om deze redenen zal het zwaarte punt van mijn 'maatje' op het mechanische vlak moeten liggen.
We kunnen voor dit doel de 'Patrick Henry' gebruiken maar dit hoeft niet. Zelf kies ik liever een grotere SUB vanwege de toegankelijkheid. Om een en ander praktisch te houden zal mijn 'maatje' wel in de omgeving van Utrecht moeten wonen.
Om een idee te geven waaraan ik denk bij een board computer.
Dit is een 'black box' met bijvoorbeeld de volgende eigenschappen.
INPUTS
- Voedingsspanning
- Druk sensor
- Hoek sensor
- 7 R/C channels
OUTPUTS
- Trimtank voor
- Trimtank achter
- Duikroer voor (angle/pitch)
- Duikroer achter (depth control)
- Diverse schakelfuncties
SAFETY
- Waterdetectie
- Wegvallen RF
- Maximum diepte
- Max. dP/dt (snelheid diepte verandering)
- Lege accu
ALGORITHMS
- Schatting sneldheid aan de hand van motor toerental
- Overgangsfunctie tussen 'depth control' met trimtanks en duikroeren
SPEERPUNT
- Diepte handhaving bij snelheid 'nul'
Wel dit was mijn verhaal in een notendop. Ik ben benieuwd naar reacties. Wellicht tot een nadere kennismaking!
Vriendelijke groet Rob Schuckman
Ik ben op zoek naar een 'serieus maatje' om samen een model onderzeeer te maken. Mijn inbreng zal onder andere de boordcomputer zijn (electronica, vaart regel systeem). Ik heb hiermee eerder ervaring opgedaan met mijn model de "Patrick Henry". Voor de duidelijkheid de boordcomputer houd onder andere software ontwikkeling in. Hiermee is een aanzienlijke hoeveelheid tijd gemoeid, zowel voor ontwikkeling als voor testen.
Met de 'Patrick Henry' liep ik tegen mechanische beperkingen aan, zoals het ontbreken van de juiste gereedschappen en werkruimte. Om deze redenen zal het zwaarte punt van mijn 'maatje' op het mechanische vlak moeten liggen.
We kunnen voor dit doel de 'Patrick Henry' gebruiken maar dit hoeft niet. Zelf kies ik liever een grotere SUB vanwege de toegankelijkheid. Om een en ander praktisch te houden zal mijn 'maatje' wel in de omgeving van Utrecht moeten wonen.
Om een idee te geven waaraan ik denk bij een board computer.
Dit is een 'black box' met bijvoorbeeld de volgende eigenschappen.
INPUTS
- Voedingsspanning
- Druk sensor
- Hoek sensor
- 7 R/C channels
OUTPUTS
- Trimtank voor
- Trimtank achter
- Duikroer voor (angle/pitch)
- Duikroer achter (depth control)
- Diverse schakelfuncties
SAFETY
- Waterdetectie
- Wegvallen RF
- Maximum diepte
- Max. dP/dt (snelheid diepte verandering)
- Lege accu
ALGORITHMS
- Schatting sneldheid aan de hand van motor toerental
- Overgangsfunctie tussen 'depth control' met trimtanks en duikroeren
SPEERPUNT
- Diepte handhaving bij snelheid 'nul'
Wel dit was mijn verhaal in een notendop. Ik ben benieuwd naar reacties. Wellicht tot een nadere kennismaking!
Vriendelijke groet Rob Schuckman