Serpent 720

Ron4you zei:
Je kon me gewoon niet bijhouden met de camera 8O 8O 8)

Nu kwam je niet op tijd weg....

GP2006MACH-40.JPG

:-D

Maar even zonder dollen: een prachtig foto album met 147 foto's van de Grand Prix kan je hier bekijken:
http://www.rc-junkies.nl/foto/index.php?list=24&page=4

En veel (!!) filmpjes staan hier online:
http://www.rcjracing.com/

Veel plezier!!

Maar goed voor het geval dat die pdf file niet duidelijk genoeg is. (Alleen de namen zegt mijzelf niet zo heel veel)

Nationals uitslag
1 Serpent 720 Mega ZX (als het goed is)
2 Mugen
3 Mugen

Zoals je ziet in de uitslag was het verschil nihil. Maar wel een overwinning door een uitgekiende pit strategie zonder bandenwissel (en weinig banden slijtage) (van rctech tech forum vrijvertaald door mij)

http://www.mytsn.com/products/news.asp?prid=4244&pid=11902

Dat laatste linkje blijkt de racereport aan de Mega MF motor gekoppelt te zijn zo als ik ook het halve Serpent team in het afgelopen weekend er mee heb zien rijden......

Ergens zegt mij dat het vertrouwen in hun (Picco-) Mega lijn aan het zakken is.

_cyclops_ zei:
De warm-up/practice voor de direct geplaatste was gewoon 'n optocht van 720's :P
Wel grappig dat ze allemaal even 'n drijfstang aan 't inrijden waren...

De auto lijkt 'n stuk makkelijker te zijn en hij's zeker snel.. als 'k naar de training kijk zie 'k in 5 min rijden telkens rondjes van 15.9 dat is wel erg constant en dat is wel beter... verder lijkt 't ook makkelijker sleutelen te zijn.... 't zag er goed uit allemaal...

Het "lijkt" idd makkelijker sleutelen en rijden..vergeet even niet wie je zag rijden in de warm-up/practice.
Tijdens de race waren alle rondetijden heel dicht bij elkaar, ik wil graag de gewone racer met de 720 zien rijden en dan eens zien hoe hij het doet...maar de eerste indrukken zijn idd heel goed.

Roelof zei:
Dat laatste linkje blijkt de racereport aan de Mega MF motor gekoppelt te zijn zo als ik ook het halve Serpent team in het afgelopen weekend er mee heb zien rijden......

The results of the race were:
1. Julius Kolff (NL) - Serpent 720/Mega ZX - 159 laps in 45:04.595
2. Jacky Mouton (F) - Serpent 720/RB - 158 laps
3. Mark Green (GB) - Serpent 720/Mega ZX - 155 laps4. Richard Keur (NL) - Serpent 720/Mega MF - 155 laps
5. Roland Strom (S) - Kyosho - 155 laps
6. Rick Vrielijnck (NL) - Mugen/Ninja - 151 laps
7. Steve Brown (GB) - Serpent 710/Mega MF - 140 laps
8. Remy Muller (NL) - Serpent 710/Mega MF - 105 laps (DNF - Accident)
9. Michael Salven (D) - Serpent 720/Mega ZX - 68 laps (DNF - Radio)
10.Jilles Groskamp (NL) - Serpent 720/Mega MF - 50 laps (DNF - Accident)

De zx is toch nog de picco lijn dacht ik zo

Roelof zei:

In het geheel niet. Michael, Mark Green en ikzelf reden met de ZX in alle heats en de finale.
Richard Keur en Jilles hebben de MF gereden. Jilles heeft tijdens de heats nog een ZX geprobeerd, maar hij vond de MF wat minder agressief onderuit en dat paste beter bij zijn rijstijl.

We hebben op dit moment twee erg sterke motoren. Met elk hun eigen sterke punten. Noem het maar een luxe-probleem!

Wat de links betreft: iedere marketeer zal je vertellen dat je in websites een beetje handig moet linken zodat alle paginas bezocht worden. En aangezien er nog geen 720 product page is....

Wat de links betreft: iedere marketeer zal je vertellen dat je in websites een beetje handig moet linken zodat alle paginas bezocht worden. En aangezien er nog geen 720 product page is....

Waar we allemaal met smart op zitten te wachten....ik hoor bv dat de prijs zo'n 5/6% hoger zal liggen dan de 710?? Dat is waarschijnlijk wel een combo deal maar dan nog.

Als dit klopt denk ik dat we voor heel weinig straks een 710 kunnen scoren op de tweedehands site's.. 8O Eindelijk een complete reserve 710 voor ome Ron? :D :D

Greets, Ron

Edit: enne Jaap.....bedankt voor het plaatsen van m'n lelijke kop op het forum 8O 8O

Ron4you zei:
enne Jaap.....bedankt voor het plaatsen van m'n lelijke kop op het forum 8O 8O

Daarom zie je van Jaap zijn knappe kop geen foto's... steekt zo af...... :wink:

ja de 720 is iets duurder, maar er zitten al wel allemaal mooie onderdelen op zoals rcc shocks en gear diffs.

En ron jij hebt intresse in een tweedehands 710? Die van mij staat na luxemburg (1 en 2 juli) te koop. :lol: :wink:

R3an!m@ted zei:
ja de 720 is iets duurder, maar er zitten al wel allemaal mooie onderdelen op zoals rcc shocks en gear diffs.

En ron jij hebt intresse in een tweedehands 710? Die van mij staat na luxemburg (1 en 2 juli) te koop. :lol: :wink:

Heb er ondertussen in reserveonderdelen al een complete 710 in m'n koffer, enige wat er niet in zit is denk ik een chassis :D

Dat van die 5/6% duurder valt me juist erg mee gezien alle opties die op de 720 standaard zijn, jammer dat ik de laatste maanden al zo'n beetje alle opties heb aangeschaft. Ik denk dat ik mijn (eigenlijk nieuwe) 710 dit seizoen maar moet oprijden....tenzij de 720 echt spectaculaire voordelen voor mij heeft. :D

Nog even over de GP op de MACH, ik deed de pitlane bewaking dus heb alle races vanuit de pit kunnen volgen. Julius zijn zege was zeker voor een goed gedeelte ook te wijden aan zijn pitcrew, deze mannen waren erg rustig (wat zeker niet van alle gezegd kan worden!) en hielden Julius erg goed op de hoogte van zijn positie en melden bij elke wagen die hij tegenkwam even de positie zodat Julius rustig zijn 1,5 ronde voorsprong kon prolongeren, petje af!

Greets, Ron

Dat van die 5/6% duurder valt me juist erg mee gezien alle opties die op de 720 standaard zijn, jammer dat ik de laatste maanden al zo'n beetje alle opties heb aangeschaft. Ik denk dat ik mijn (eigenlijk nieuwe) 710 dit seizoen maar moet oprijden....tenzij de 720 echt spectaculaire voordelen voor mij heeft. :D
Dat is natuurlijk een kromme manier van rekenen. Je krijgt er nu geen standaard adjustable shocks bij en ook geen adjustable ball diffs. Dus die kosten moet je er eigenlijk weer van af trekken. Ook staat 'ie zo te zien op de foto's niet op iets vergelijkbaars als het 'team chassis' (met de uitgefreesde delen) van de 710. DRS (achtersturing), de 'grote innovatie' van de 710 is ook weer verdwenen. Al met al is het eigenlijk een simpeler chassis geworden...

Dan zit je toch even helemaal verkeerd te kijken.
Er zitten nu rcc shocks op , die vele malen beter zijn dan de verstelbare plastic versies.
In plaats van de ball diff's zitten er nu voor en achter oliediffs, waar je sneller mee bent.

DRS armen, ik ken niemand die dat gebruikt, iedereen laat het in de middelste stand staan.

En het uitgefreesde chassis heeft de auto niet nodig omdat de geometrie met een normaal chassis overeenkomt met een uitgefreesde.

Qlone zei:
[knip] Al met al is het eigenlijk een simpeler chassis geworden...

Het chassis is simpeler geworden maar voornamelijk robuuster en steviger waardoor de auto meer solide en constanter zijn tijden kan rijden. Waarbij de nieuwe shocks en de geardiffs natuurlijk ook aan mee dragen.

R3an!m@ted zei:
Dan zit je toch even helemaal verkeerd te kijken.
Er zitten nu rcc shocks op , die vele malen beter zijn dan de verstelbare plastic versies.
In plaats van de ball diff's zitten er nu voor en achter oliediffs, waar je sneller mee bent.

DRS armen, ik ken niemand die dat gebruikt, iedereen laat het in de middelste stand staan.

En het uitgefreesde chassis heeft de auto niet nodig omdat de geometrie met een normaal chassis overeenkomt met een uitgefreesde.
'Verkeerd kijken' is hier absoluut niet het geval. Je weerlegt mijn punten alsof ik zeg dat de oude onderdelen beter zijn, maar lees mijn reaktie eerst nog eens een keer goed...

Mijn reaktie was vooral op de hogere prijs 'omdat er allemaal opties standaard zijn'. Dan zijn het dus geen opties meer en is een hogere prijs naar mijn idee niet gerechtvaardigd. Dat de nieuwe onderdelen beter presteren zal allemaal best wel, daarvoor is het een doorontwikkeling. En het viel me gewoon op dat allemaal met veel fanfare aangekondigde features (DRS, ball diffs) net zo makkelijk weer geschrapt worden. Gear diffs had ik op m'n impulse ook al...... Maargoed, ik zeg al niks meer.

Die rcc shocks zijn gewoon stukken duurder om te maken, kosten het dubbele van de oude shocks, die maken het grootste deel van het prijsverschil.
Denk dat ie hier 449 euro wordt, in amerika kon je em pre ordere voor 445 dollar geloof ik.

En bijv ball diffs werkt erg goed, alleen veel mensen zetten ze niet goed in elkaar en houden ze niet goed bij, bij deze auto was het grote idee om het allemaal makkelijker en minder gevoelig voor onderhoud te maken.

Ik denk idd dat de opzet moet wezen dat deze auto minder heftig reageerd op kleine veranderingen, de 710 kan heel heftig reageren als je bv ergens een halv slagje teveel draait.

Serpent noemt het een grotere "sweetspot"......ik moet het allemaal nog even in real time zien.
En zomaar even overstappen zal ook niet echt goedkoop zijn, de aanbiedingen worden toch weer "combo" deals, dat is dus weer een zooitje spullen die ik niet wil hebben (motor, servo's, zender? etc) Ik heb zo'n beetje alle opies op m'n 710 die nuttig zijn voor mij, of de 720 met dezelfde opties beter word...ik moet eerst zien en dan pas geloven.

Dus R3an!m@ted....ff snel naar de MACH als je de wagen hebt!! :D

Greets, Ron

Back