Serpent 733

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 9 jun 2009.

  1. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Scheelt het ook wat in het gewicht? En zoja hoeveel?
     
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    en dat had je niet eerder kunnen verzinnen? ;)
     
  3. Thrustmaster

    Thrustmaster

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    229
    Hahaha die Martin! Ik had dan ook genoeg ophangingsarmen liggen..... :cool:

    p.s. (dit is de auto van mijn oudste zoon die nog niet zo heel lang wedstrijden rijdt)

    Qua gewicht zal het niet zoveel schelen...maar daar heb ik het niet voor gedaan. Andere reden is dat ik het zat ben om elke keer reparaties te verrichten.... (pa hij is weer stuk blabla etc) ;):D
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Rijles geven?... ;)

    Weet je, hoort er natuurlijk allemaal bij, kapotte onderdelen. De teamrijders zijn wat dat betreft ook niet altijd de beste testrijders, als het op crashbestendigheid aankomt..... En moedwillig het hek in doe je ook niet zomaar. :p

    Ik ben van mening dat je met wat minder snelheid/vermogen moet leren rijden, en echt hard rijden komt later wel, als je goed je lijnen weet te rijden.

    Wat dat betreft zijn de 3 poorts motoren die we nu op de MACH rijden in de 1/8 daarin wel een uitkomst.
     
  5. Thrustmaster

    Thrustmaster

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    229
    Helemaal mee eens Martin... ;) Trouwens herinner ik me nog iets grappigs. Mijn jongste zoon liet een keer zijn vriendin rijden met zijn oude Mugen MRX3. Die 0,0 ervaring heeft met modelautoracen. Dus ze geeft volgas op het rechte eind alleen wist ze niet waar dat gekke wieltje voor diende op de zender. Dus aan het eind volgas het hek in. Ik wist niet dat een auto zo hoog de lucht in kon. Het mooiste was achteraf dat er ook niets kapot was.... Dus sommigen hebben ook dat soort geluk.... :D
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik geloof dat dat ook wel een beetje aan die auto lag hoor, die kon wel wat hebben.
     
  7. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het verminderen van het gewicht van mijn 733. Zo ben ik titanium bouten gaan gebruiken en heb daarnaast wat andere dingen aangepast.

    Wat mij altijd geïrriteerd heeft is dat de rechterkant van de radioplaat eigenlijk veel te zwaar was, waardoor de auto niet goed in balans is te krijgen. Daarom heb ik besloten om de ontvangerbox en de schakelaar weg te laten. Met ontvangerbox zag het er wel strak en netjes uit, maar het was een hel om het elke keer weer te monteren. Daarnaast hoopte er zich erg veel vuil in op. Met mijn oude G4 heb ik ook altijd zonder ontvangerbox gereden dus het is geen probleem voor de ontvanger. Zonder ontvangerbox bespaar ik 30 gram op op de plek waar ik de meeste massa wilde besparen. Daarnaast is de nog aanwezige massa meer naar het midden verplaatst.

    Onderstaande een foto van de nieuwe lay-out, of de transponder zo goed werkt moet nog even getest worden. Ook heb ik de nieuwe tank geplaatst aangezien ik met de oude tankdop veel problemen heb gehad. Het is nu een volwaardige 733 TE geworden.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Een tijd terug heb ik de 2-bak door wat overbodig aluminium weg te halen lichter gemaakt.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Pinion(s) / spur problemen

    Ik heb een 733 evo waar ik sinds kort weer mee aan het rijden ben.
    Het probleem is dat de motor mount bijna niet te verstellen is waardoor de positie van de pinions en spur niet in lijn zijn. De gote pinion raakt de grote spur aan de zijkant. Dit kan niet echt de bedoeling zijn.. :confused:

    Heeft iemand daar ervaring mee gehad en/of een goede tip hoe ik dit kan verhelpen?

    Alvast bedankt!

    Mvrg
    Marcel
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je moet de schroeven aan beide kanten even losschroeven, dus aan de onderplaat en bij de motor. Als dat niet werkt zou ik eerst kijken of het chassis niet krom is en een laatste truuk is de gaten in de motor voor de boutjes opboren naar 3.2 of 3.5.
     
  11. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    De motor mount is inderdaad bijna niet te verstellen. Op mijn auto is de conus onder het vliegwiel wat afgeschuurd en zitten er shims op de versnellingsbak-as (daar was in mijn geval wat ruimte). Nu zitten ze prima in lijn.
     
  12. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Deze ga ik ook volgen.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Is er nog ruimte om een ringetje achter je versnellingsbak te leggen?
     
  14. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Ja... hoewel ik niet de originele versnellingsbak as gebruik, dus wellicht dat die wat meer ruimte geeft. De originele heb ik nooit geprobeerd.
     
  15. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Bedankt voor jullie snelle reactie!
    Ik zal eerst inderdaad even kijken of ik de as kan simmen. Ik laat het vanavond even weten of dat is gelukt...!
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Er bestaan ook verschillende conussen voor op de motoras, wellicht zit er eentje op waardoor je vliegwiel, en dus ook de gehele koppeling te ver naar voren zit.....
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan moet de koppeling niet meer passen lijkt mij....
     
  18. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Ik heb een aantal sims achter mijn versnellingsbak gedaan, dit geeft het gewenste resultaat! Ik moet alleen even de juiste maat bestellen want die had ik helaas niet..
    Extra goede bijkomstigheid is.. dat ik minder spelling heb! ;)
    Super bedankt guys mochten jullie nog meer tips en tricks hebben mbt dit autotje hou ik me van harte aanbevolen :D:D
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Al op de MACH geweest met de auto?
    tips zat daar te verzamelen!
     
  20. Mars76

    Mars76

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Santpoort-Noord
    Ik moet wat vaker naar de MACH, ik ben wel lid maar dit jaar pas twee keer geweest..
     

Deel Deze Pagina