Serpent 966

De 966 kan ook met OS1 gebouwd worden. De draagarmen en uprights van OS1 passen gewoon. De kit wordt met OS2 geleverd omdat daar nu eenmaal de meeste leveranciers van zijn. Het is ook langzaam de standaard aan het worden.

Maar heb je nog OS1 velgen dan heb je ook de uprights en draagarmen.

Sterker nog, er zit geen verschil tussen de draagarmen van OS1 en OS2, het enige verschil zit hem in de uprights. Deze zijn "korter"....
En niet te vergeten natuurlijk, de wielassen, deze zijn anders....

Laatst bewerkt:
Hier enkele echte foto's van de achterkant van de nieuwe Serpent 966 gevonden op rctech.net
link aanklikken, wachten en dan helemaal naar onderen scrollen.
Let vooral op het nieuwe remsysteem.

Serpent 966 - R/C Tech Forums

Is niks speciaals aan denk ik, met dat verschil dat het denk ik net als met de 960 echt met "remklauwen" werkt, en dat hebben andere auto's volgens mij niet...
ook zit het gewicht (maar waar hebben we het over) laag in de auto.

Serpent 966 braking system details

serp966brake-400x301.jpg

serp966brake2-400x295.jpg

Serpent have released further details of their soon to be released 1/8th scale chassis, the 966, this time focussing on the cars new braking system. The bracket shown supports the 2-speed shaft on the gearbox side, and together with its left counterpart, make the shaft run 100% true and free. It also supports the ball-raced aluminium hard anodized brake-cam and the spring-loaded brake-assembly which encompass the brake pads that are mounted at the lowest point in the car to keep the centre of gravity at its lowest possible position.

Ziet er gelikt uit maar wat maakt deze achterkant nu anders dan de 960-008?

Ik zie aan de conversiekit dat de wielblokken en draagarmen hetzelfde zijn gebleven en er dus geen schokkende veranderingen zijn aan de geometrie. OK... de remplaten zijn omlaag gebracht, die 5 gram is ook echt merkbaar....

Maar als de gehele ophanging hetzelfde is gebleven is er weinig verschil tussen de 966 en de 960-008. OK, het ziet er wat geiler uit....

Ik zie aan de conversiekit dat de wielblokken en draagarmen hetzelfde zijn gebleven en er dus geen schokkende veranderingen zijn aan de geometrie. OK... de remplaten zijn omlaag gebracht, die 5 gram is ook echt merkbaar....

Maar als de gehele ophanging hetzelfde is gebleven is er weinig verschil tussen de 966 en de 960-008. OK, het ziet er wat geiler uit....

Dat is voor een hoop mensen tegenwoordig al genoeg hoor Roelof ;) :rolling:

Eerlijk is eerlijk... 't ziet er wel strak uit :!:

De manual van de 966 en de upgrade-set, staan op de web-site van serpent. De afwerking is super, en het geheel wordt nog geleverd in een box ook. Dat is beter dan de upgrade-set van de '08 serie (plasic zak).

Serpent Model Racing Cars - Product - Upgrade-set 960-08 to 966 - Downloads (PDF)
Serpent Model Racing Cars - Product - Upgrade-set 960-08 to 966 (Upgrade-set)

Maurice, ik denk dat als jij met je 960-07, deze ombouwset aanschaft en dan naar mij toe komt, ik vanwege mijn ombouw naar OS2, dus OS1 plastic voor je heb.....
Wellicht iets om over na te denken/uit te zoeken?.....

Edit:
ik heb ff meer in detail gekeken en dat moet dus lukken.
Alleen heb je dan niet de 960-08 voorkant.....

Maar inderdaad ziet het er netjes uit zo, moet ook wel, ze moeten weer wat van het vertrouwen terug winnen.....

Laatst bewerkt:

Waar ik aan zit te denken, is wellicht het gewichtsverschil met de 960-08 achterkant, en de bijbehorende gewichtverdeling dan in de auto, die voor een andere rijkarakteristiek kan zorgen.
De remschoenen zijn kleiner van oppervlak, dus wellicht zachter materiaal, wat een andere rem geeft.

Maurice, ik denk dat als jij met je 960-07, deze ombouwset aanschaft en dan naar mij toe komt, ik vanwege mijn ombouw naar OS2, dus OS1 plastic voor je heb.....
Wellicht iets om over na te denken/uit te zoeken?.....

Edit:
ik heb ff meer in detail gekeken en dat moet dus lukken.
Alleen heb je dan niet de 960-08 voorkant.....

Maar inderdaad ziet het er netjes uit zo, moet ook wel, ze moeten weer wat van het vertrouwen terug winnen.....

Martin bedankt voor je gebaar. Ik zal er zeker overnadenken.:)

Back