Serpent Impact wilt niet starten

Ik heb een aantal weken een 2de hands Serpent Impact gekocht. Kort daarna heb ik een startersetje gekocht, nieuwe accu, merlin 20% nitro en nieuwe gloeiplug.

Nou ben ik nieuw in de nitro-scene en heb een aantal belangrijke verhaaltjes van mede forumleden gelezen over hoe je nou zo'n auto precies moet starten, afstellen etc gewoon de basic dingen dus.

Ik heb zonet geprobeerd de Serpent te starten, maar hij wilde niet. Ik heb alles gecontroleerd, de gloeiplug, de carburateur krijgt gewoon brandstof..
Nou ben ik bang dat de auto gewoon zo lang heeft stilgestaan dat hij niet meer wilt lopen, ik denk ook niet dat hij in de after-run olie heeft gestaan nadat er een hele tijd niet meer mee gereden is.

Weet iemand met meer ervaring misschien wat hier aan de hand is?
 
Heb je gecheckt dat de gloeiplug ook echt gloeit als je de driver erop zet? Maw. Is de driver geladen?

Heb je de carb terug gezet naar fabrieks instellingen. Dat zou ik namelijk zeker doen. Dan starten en verder af gaan stellen.
 
Ik heb de gloeiplug eraf gehaald en op de gloeistarter gezet. De gloeiplug gloeit netjes het gaat hier om een Rossi R4 gloeiplug.

Ik heb het boekje van de Serpent er nog wel bijgekregen, de schroefjes lijken nog gewoon in de fabrieksinstellingen te zitten.
 
Hmmm

Schroefjes ''lijken '' niet.
Je moet ze werkelijk in of uitdraaien en stellen naar de fabrieksinstellingen.
Een heel klein beetje nitro in de cilinder laten lopen doet wonderen.
Is de gloeiplug nat?
Krijg je zeker brandstof in de cilinder?
Is er rookontwikkeling (zelf een beetje maar)?
 
De gloeiplug is nat, geen rookontwikkeling te zien.

Ik probeer morgen even de koelkop eraf te halen omdat als ik de gloeiplug eruit schroef van alles hoor schuren..
 
klinkt als een bijna door gedraaide schroefdraad voor de gloeiplug.
Als dat het geval is, lekt de cylinder een klein beetje, en zal daardoor niet willen starten.
Zit er alu kleurig gruis op de schroefdraad van de gloeiplug als je hem er nu uitdraaid?
If so, zal je een nieuwe verbrandingskamer voor het motortje moeten regelen, of afhankelijk van het type/merk motor, een andere cylinderkop.
Suc6
 
Is de accu van de startbox vol :?:
Heb je een nieuwe gloeiplug geprobeerd :?:

niet aan willen slaan kan van alles wezen en is via een forum erg moeilijk te bepalen wat het dan is......
 
wat voor motor zit er op?

want een serpent word meestal uitgevoerd met een motor met turboplug.
en een rossi r4 is een gewone plug.

mvg Hans

ps zet er eens wat foto's op
 
Zometeen even de cilinderkop verwisselen, heb hier namelijk nog een 4 poorts kop liggen. Ik start mijn startbox door middel van een 12v accu van de auto, en de nitro is net 2 weken gekocht bij Toemen.

Dat met die gloeiplug moet ik nog even opzoeken, de eigenaar van Toemen vertelde mij dat hij vroeger veel Impacts heeft verkocht... dus ik denk dat het niet met de R4 gloeiplug te maken heeft.

Verder gaat het hier om een SX-15 motor.
Foto's worden zo gemaakt.

Bedankt voor jullie reacties tot zover!
 
de poorten hebben niks met de kop te maken, en je kan ze niet zo maar uitwissel met een ander merk.

tussen vertellen en de waarheid kan verschil in zitten.

is de motor nieuw?

mvg hans
 
4-poorts kop :?: Wat bedoel je daarmee :?:

De SX-15's hebben alleen maar een turbo of gewone verbrandingskamer , 4-poorts koppen bestaan niet.....

Verder zou ik je aanraden om gewoon op 2 stickpacks te starten , 12V accu's hebben eigenlijk net ff te weinig spanning om een motor lekker aan te kunnen slingeren.

Het verschil in toeren tussen 12V en 2x7.2V stickpacks is beduidend .
 
Hmmm oké.. foutje..

Motortje is niet nieuw meer zoals ik hieronder al heb beschreven. De cilinderkop is van hetzelfde type motortje.
 
Met ronddraaien bed eld u het ronddraaien van het vliegwiel?

Als ik daaraan draai, komt er een soort van 'plop' geluid uit de motor.

Hierbij nog een 2tal foto's van de Serpent

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Impact 1 met een SX-15 evo1 motor....

Zou d'r niet al te veel meer mee rijden , onderdelen zijn niet of nauwelijks meer te krijgen.

Wat de compressie betreft moet er een punt zijn waar je duidelijk meer weerstand voelt voor je hem verder kan draaien , voel je dat niet of nauwelijks is de motor op.
 
Ik vraag of hij makkelijk rond te draaien is, of dat het moeite kost.

wat zit er in de luchtfilter ?

hoofdsproeier is de grote die naar boven wijst helemaal indraaien en dan 3,5 slag uit, en de andere laag toeren helemaal in en dan 3 slagen uit draaien.

mocht het niet lukken mag je altijd naar tilburg komen dan wil ik er wel naar kijken.

ik zou zeggen terug naar waar hij vandaan komt, maar die zal je verder niet zo goed helpen.


mvg Hans
 
Bedankt voor het aanbod Hans.
Ik ga het eerst zelf eens proberen met al de tips die ik gekregen heb van jullie allemaal. Bedankt daarvoor!

In het luchtfilter zit gewoon een sponsje.

De motor is gelukkig niet dood, voel duidelijk een punt waar meer weerstand wordt geboden.
 
Zet eerst de hoofdsproeier gelijk aan de rand van het omhulsel.

O ja, draait de startmotor wel de goede kant op?
 
De startmotor draait met de klok mee. Ik heb in andere topics gelezen dat deze dus in de goede richting draait.

Ik heb 'denk' ik een vooruitgangetje geboekt. Toen ik hem gisteren probeerde te starten kwam er lucht uit de uitlaat.. dit was eerst niet zo.
Is het nou gewoon een kwestie van de juiste afstelling vinden?
 
Back
Top