Serpent Nitro Tour, Rumst Belgie 25/26 Juni 2005

M7H

Forum veteraan
Mede hobyisten in Nederland en Belgie.....,

Wie is er van plan naar dit evenement te gaan?

voor informatie klik onderstaande link:
http://www.mytsn.com/publ/publ.asp?pid=11121

het is de uitgesproken kans om tips te krijgen van de betere rijders op deze aardbol omtrend de afstelling van je auto, etc.

leuk iets :-)

"k wil graag, maar 't is me net iets te onhandig om naar te overnachten enzo... wel een goed iets dat serpent dit doet.. ook die truckrace ben ik erg benieuwd naar :)

je mag in mijn tuin maffen 8)

ahnee want ik ga zelf naar het BNK electro kijken in kampenhout op 26juni...

_cyclops_ zei:

"k wil graag, maar 't is me net iets te onhandig om naar te overnachten enzo... wel een goed iets dat serpent dit doet.. ook die truckrace ben ik erg benieuwd naar :)

Ja, net als de KWC cup van Kyosho, is Serpent i.i.g. bezig om het racen op een circuit iets meer onder de aandacht te brengen.
Dat dit niet makkelijk is is een feit, vandaar dat ze dit organiseren.

Wat dat betreft lijkt het erop dat alleen Kyosho en Serpent zich bekommeren over de hobby, waar andere fabrikanten lekker meeliften op hun successen.......

M7H zei:
_cyclops_ zei:

Ja, net als de KWC cup van Kyosho, is Serpent i.i.g. bezig om het racen op een circuit iets meer onder de aandacht te brengen.

Wat dat betreft lijkt het erop dat alleen Kyosho en Serpent zich bekommeren over de hobby, waar andere fabrikanten lekker meeliften op hun successen.......

Volgens mij mag je alleen komen met een serpent auto....... ik vind het echt een goed idee, maar zolang die belemmering er ligt is er zeker geen 'algemeen belang voor de hobby' vind ik....
Ik weet zelf ook wel dat het een bedrijf is, en ze graag willen dat je die auto koopt.. maar hoeveel moeite is het dat Kyosho Nederland en Serpent hier eens zo'n soort dag tegelijk organiseren?

de KWC is ook alleen voor Kyosho autootjes......

Omdat het concurrenten zijn denk ik niet dat het snel zal gebeuren dat Serpent met Kyosho en merken als Mugen, Slide, iets samen zullen organiseren.....

Serpent heeft begin dit jaar wel een technische middag gehouden, open voor elk merk auto, waar je vragen kon stellen aan Michael Salven (Roelof is er geweest).

M7H zei:
de KWC is ook alleen voor Kyosho autootjes......

Omdat het concurrenten zijn denk ik niet dat het snel zal gebeuren dat Serpent met Kyosho en merken als Mugen, Slide, iets samen zullen organiseren.....

Serpent heeft begin dit jaar wel een technische middag gehouden, open voor elk merk auto, waar je vragen kon stellen aan Michael Salven (Roelof is er geweest).

Ik ben er ook geweest toen.. 'k heb neit echt andere merken gezien helaas...

maar, tja, dat ze concurent zijn oke, maar als ze elkaar zo doodconcureren dat ze de hobby kapot maken en uiteindelijk helemaal niets meer verkopen.. lijkt me ook niet echt de bedoeling...

maargoed, 'k denk wel dat het mogelijk moet zijn dat een club (of organisatie (hint hint, nomac)) een dag organiseerd waar verschillende merken helpen/langskomen voor hulp...

M7H zei:
_cyclops_ zei:

Vergeet je toch Tamiya die doet het al jaren
En BMT deed dat vroeger ook en ook Shepherd heeft dit jaar een meeting gedaan .

Tamiya en Kyosho hebben inderdaad hun eigen races.

Serpent probeert dmv de nitrotour een leuk weekend te organiseren wat juist geen echte race is.
Vandaar wordt er (met uitzondering van de 1/8) met afwijkende body's gereden, en in een totaal ander format.

Sowieso de moeite waard omdat er dus geen bekers, maar natura prijzen te verdienen zijn.

In de buurt van het circuit zijn verschillende hotels te vinden voor niet teveel geld. Bovendien kan er naast het circuit gekampeerd worden.

Initiatieve zoals de RC-Junkies meetings en dus deze "meeting" van Serpent, waarin gestreeft wordt om alles wat groter op te zetten dan de plaatselijke parking-meetings zijn volgens mij alleen maar goed voor de hobby.
De straatrijder naar het circuit krijgen, waardoor clubs meer leden krijgen en dus meer bestaansrecht is precies waar het om gaat.
Oke, de RC-Junkies meetings zijn open voor zelfs savage auto's, mogelijk omdat er onderhandelingen zijn met MAC de Baanbrekers om daar ook een RC-junkies meeting te houden zullen daar alleen onroad autootjes kunnen komen, en als de PR zijn werk goed doet, dan kan het best druk worden op zo'n evenement.

Bert, maar ook Beethoven, over PR gesproken, heeft Serpent of de Nomac wel eens geprobeerd om in het voorprogramma van SBS F1 te komen, of misschien demo's te rijden tijdens de Marlboro Masters in Zandvoort? want dan heb je je doelgroep te pakken hoor.......

Martin,

Serpent is al een paar keer op TV geweest, onder andere met Ben Jamini, die naast zijn echte race auto ook zijn rc auto demonstreerde.

Verder is het moelijk om bij de commerciele zenders binnen te komen, of je moet een zak met geld meenemen.
Zelfs het voorprogramma van F-1 wordt grotendeels door auto importeurs betaald, denk aan zendtijd van de Clio Cup, dit wordt grotendeels door Renault NL "gesponsord".

Een demo tijdens de Marlboro Masters is jaren geleden geprobeerd, was toen 1 grote aanfluiting omdat het beloofde "circuit" voor ons niet was geregeld (maar wel beloofd). Tussen het publiek door rijden met een 1/8 auto is geen goed plan. Wij hebben de spullen toen ingepakt, en zijn naar huis gegaan.

Het blijft moeilijk om iets te bedenken om nieuwe RC rijders aan te trekken. Op zich is die Kyosho World Cup een ontzettend goede zet. Ze hebben door de lage (aanschaf) prijs nieuwe rijders aangetrokken, die wellicht in de toekomst NK's gaan rijden.

'k hoop ook echt dat de kyosho cup jongens naar het NK toe komen... ik vind persoonlijk dat de NOMAC daar meer aandacht aan moet geven....

ik wil overigens niet zeggen dat wat serpent doet niet goed is voor de hobby, zeker niet, het trekt zat mensen.. maar de parkeerplaatsrijders hebben nou eenmaal geen serpent.. hooguit een impulse streetspec....
Daarom denk ik dat een bredere groep rijders (meer merken) beter zal werken om wat mensen naar 't circuit te krijgen.... alleen als er dan ook eens mensen waren die neutraal afvies konden geven... en niet gelijk voor hun eigen merk opkwamen...

25e kom ik toch eens kijke, met de fiets een 15minutjes fietsen,
de jongen met de semi krollenbol= me :lol:

WVK Performance zei:
ik ben van de partij!!!
jij ook martin??

Ik ben dat weekend (althans Zaterdag) met mijn kids bij een optreden van kabouter plop, samson & gert, piet piraat, K3 (leuk.....) dus wordt lastig, misschien alleen de zondag, als dat ook kan.....

Ik kan me herinneren dat je me ooit vroeg voor een icc wedstrijd, ook in dat weekend, hoe zit dat dan?........

Martin:

Alleen de zondag kan ook prima.
De zaterdag is eigenlijk alleen een vrije training.
Rijders kunnen op zaterdag hulp krijgen met het afstellen van hun auto door Rick V en Steven Cuypers.
Ook mis je dan de BBQ die op zaterdagavond wordt gehouden.

kom zondag toch naar het BNK buggy elektro kijken, veel leuker, je bent toch in belgie , en vlakbij :lol:

Back