[serpent] rem op voorwielen?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hilbren, 18 jun 2004.

  1. hilbren

    hilbren Guest

    Het meest ideale is om te remmen met je voorwielen.

    zou het mogelijk zijn om een rem op de voorwielen van een serpent te maken?
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    hmm... 'k denk dat 't op alle 4 de wielen wel gaat lukken, maar op alleen de voorwielen lijkt het met lastig...
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je een 4wd hebt kan je een starre vooras kopen waarmee je voorwielen ook direct geremd worden door de achterwielen. In het droge rijdt dat alleen niet zo fijn en in het natte super !

    Maar laat je niet misleiden, je serpent heeft op de voorwielen hardere en smallere banden dan achter, je zult het wel merken maar als je er echt winst uit kan halen is de andere vraag....

    Naast dat alles is een echte geconstrueerde rem op de voorwielen regelmentair verboden (staare as mag weer wel....)
     
  4. hilbren

    hilbren Guest

    maar stel dat je zo hard wil remmen dat je achterwielen blokkeren, dan breekt je auto vrijwel meteen uit. als je de rem op je voorwielen hebt zal je daar waarschijnlijk minder last van hebben.
     
  5. subaru

    subaru Guest

    Mijn protech die remt ook voor :lol:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    @Subaru ,Maar een Serpent werkt niet op Cardanas aandrijvind ;)
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Je rem moet je zo afstellen dat die net niet blokkeerd, dan zal je zien dat het toch super hard remt !
     
  8. KevinS

    KevinS Guest

    Impact?

    Er is volgens mij ook een (planetair) tandwiel differentieel beschikbaar voor de vooras. Ook met het voordeel dat je voorwielen meeremmen.
     
  9. hilbren

    hilbren Guest

    daar zal ik eens naar kijken
    iig, bedankt voor alle antwoorden

    @KevinS
    maak die tekst even wat groter, het is niet leesbaar bij mij (1 grote blur)
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Nope, bestaat niet, misschien kan je iets vogelen met een impulse voordiff....
     
  11. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Als je nou vind dat je auto gewoon te langzaam remt OF direct blokeerd kun je ook nog andere remschrijven en remschoenen proberen... blokkeren moet idd niet zoals roelof dat zegt.... ik heb dat zelf ook niet, maar een andere (venilated zogezegt) remschrijfje... en dat remt dus beter.. maar blokeerd niet...

    Wat ik met m'n standaard schrijf had op m'n 705 is zacht remmen en anders direct blokkeren... wat dus niet goed is.. de andere remschrijf hielp me wel... wat me ook hielp was regelmatig de remschroenen en schrijven schoonmaken met remmerijniger... er komt nammelijk nog welleens wat vet en brandstof op, en dat maakt het effect van 'beetje remmen, en dan ineens blokkeren' erger....
     
  12. hilbren

    hilbren Guest

    dat van dat brandstof kan kloppen, m'n carb lekt een beetje....
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    IK heb de rem van mijn impact nu zo staan dat ie toch goed remt als ik de rem er volop doe dan slipt ie wel. Maar ik kan hem redelijk dozeren. Misschien je rem is goed schoon maken en goedproberen aftestellen zodat ie anders remt. Toen ik een keer met jou auto had gereden kon ik de rem indrukken maar er gebeurde zo wat niks met de auto. Gas los gaf bijna de zelfde vertraging.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het nog een vlakke schijf is kan je er bv. gaatjes in boren of met een dremel wat oppervlakkige sleufjes erin slijpen.
    Dat zorgt ervoor dat het vuil er tussenuit wordt getrokken en de rem-oppervlakte constant blijft.
     
  15. hilbren

    hilbren Guest

    ik zal het eens proberen, dan blijft ie misschien een beetje uit zichzelf schoon...
     
  16. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ja.. maareuh, je rem schoonmaken is toch wel iets wat je na elke keer rijden moet doen... :)
     
  17. KevinS

    KevinS Guest

  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Mja, zo 1 heb 'k ook, maar je moet even goed opletten dat je de gefreeste versie heb en niet de gestanste versie, want anders is de schrijf krom... wat dat betreft kun je nog het beste hem zelf maken zoals roelof dat zegt.. 't is wat werk.... maar 't is wel 't goedkoopste...
     
  19. hilbren

    hilbren Guest

    gaatjes boren lukte niet, materiaal was te hard of m'n boortjes waren versleten.
    dus ik heb nu aan de zijkanten twee sleufjes gezaagt, dit moet volgens mij wel voldoende zijn. de praktijk zal het uitwijzen.
     
  20. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Je boortjes waren dan verkeerd.. 't is een simpel dun ringetje.. volgens mij kun je bij de boutencentrale er nog 'n stuk of 80 halen :)
     

Deel Deze Pagina