Serval electra

Bovenzijde vleugel is beplankt toen de 2 vleugelhelften tegen de romp was gemonteerd.
Verolgens is dit losgenomen. De onderzijde is beplankt op de bouwplank.
Neuslijst als laatste gemonteerd. Ben nu bezig met de alerons. Op de locatie van de hevel komt een berken triplex inlagen t.b.v.de schroeven.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een paar stappen verder. Vleugeldelen aan de romp gelijmd. Heb 2 vulblokken gebruikt onder elke vleugeldeel, om uiteindelijk een rechte vleugel te krijgen. In de romp zijn de liggers op een tussen schot gelijmd. Heb wel het idee dat het een sterke verbinding is.
Praktijk zal uitwijzen. op de laatste foto is de staart voor een deel gemonteerd.

Timo

full

full

full

full

Zo ik ben ook weer terug van mijn vakantie. En vond in mijn mailbox het bericht dat mijn hk folie onderweg is.
Dus hopelijk kan ik binnen kort ook de aandrijving gaan bestellen. Eerst even kijken water in past en hoeveel motor ik nodig heb om lekker rond te kunnen snorren

2 toestellen gebouwd. Gewicht per stuk exclusief de hardware en folie 499 gram

full

full

ik ben bezig een setup uit te zoeken voor mijn serval, een van de twee exemplaren die op de fot's staan.

Normaal neem ik 10% van het totaal gewicht als motor gewicht. en dan zit ik redelijk in de buurt.
ik heb mijn oog op deze motor laten vallen.
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2217 16turn 1050kv 23A Outrunner

Motor vermogen is volgens mij voldoende om lekker rond te vliegen. Ik hoef geen race monster en vind lag vliegen leuker dan heel erg snel.

Passende 3 cellen lipo heb ik nog wel en een passend regelaartje bestel ik wel mee.

Het heeft even geduurt maar eindelijk zijn ze er :-)

Voor de liefhebbers zijn er gelazerde kits beschikbaar van de serval. Romp en vleugels uit 3 mm gamma ply en staart delen uit 5 mm balsa.

reacties graag via pb

Back