Service en onderhoud T-rex 450 sport

Hoi Mensen,

sinds een tijdje vlieg ik (nu ja, hoover ik) met m'n T-rex 450 sport. Gaat goed en hij vertoont geen mankementen. Nu vraag ik me af: wat en hoe vaak (is vlieguren?) moet ik service uitvoeren?

Ik controleer altijd voor iedere vlucht of alles soepel werkt, er geen kabels ergens langs schuren, of er geen ontoelaatbare spelingen zijn en of de snaar niet te los staat.

Heeft iemand nog tips en trucks?

groeten

Wat jij doet dus

Op de belt letten, bij rafels aan een nieuwe gaan denken
Niet teveel olie, daarmee trek je troep aan wat dan blijft zitten (terwijl het er nu vanaf valt)

En in de winter een keer grondig uit elkaar halen, en de lagers vervangen
iig de lagers bij de hoofdas en in de staart (dus eigenlijk alles behalve de lagers van de flybar)

Soms wil een lager in het taarthuis het begeven. Dus regelmatig kijken of het asje waar over de Tailpitchslider glijdt geen speling heeft. Dit ook om dat in dat geval het koperen busje van de Tailpitchslider uitlubbert, en dan heb je meer schade dan nodig
Groeten
Martin

Soms wil een lager in het taarthuis het begeven. Dus regelmatig kijken of het asje waar over de Tailpitchslider glijdt geen speling heeft. Dit ook om dat in dat geval het koperen busje van de Tailpitchslider uitlubbert, en dan heb je meer schade dan nodig
Groeten
Martin

Tsja, als het huis van taart gemaakt is, is het logisch dat het uitlubbert....:p

Groet, Bert

(kon het niet laten....)

Zo'n een opmerking zou van mij kunnen zijn, maar goed wat te eten voor onderweg is ook niet weg toch (heb suikerziekte, en dan moet je toch een beetje oppassen)
Groeten
Martin

Back