Servicebeurtje voor een laagdekkertje ..:)

Sinds dat ik ehmmmm .... "verslaafd" ben geworden aan de vlieghobby en al zijn facetten erom heen, heb ik een aantrekkings kracht voor oude toestellen gevonden
Yellow_Flash_Colorz_PDT_12.gif

Je zou denken liever een nieuwe, maar de oudjes doen het ook nog goed hoor, mits ze goed nagekeken zijn en hier en daar op geknapt zijn, dan kan je er nog een paar jaartjes mee vooruit.... tenminste... als je ze niet gelijk bij de remaiden de grond in boort

Zo kreeg ik op mijn verjaardag (30-12-2013) van een vriend van me een toestel in mijn handen gedrukt met de woorden : hier en opknappen en vliegen er mee ...

Okee, dan doen we dat maar...
Yellow_Flash_Colorz_PDT_41.gif

Dus gisteren o.a een tankje besteld van 550 cc inhoud, bestemd voor een 10 CC nitro of een 15 CC viertaktje, propje 13x6 , aan/uitschakelaar voor de accu en servo's en een TRF8S FrySky Futaba compatible 2.4 gHz ontvanger.

Morgen even naar Waalwijk voor nog wat kleine dingen, zoals 2 S3001 servo's, en nog een RS617 ontvanger, en als de beurs het toe laat, dan maar gelijk een SC 61 A-S (10CC) nitro 2taktje erbij.

Nou, wat mijn betreft, kan het vliegseizoen van start hoor, maar we hebben de Fourstar 40 ook nog, die moet ook zijn maiden hebben, alleen is de vleugel nog steeds in reparatie, al is dat nu nog maar een paar kleine dingen.

Affijn, genoeg te doen dit jaar, zie de foto's ervan.

Verbaas je niet over de grootte van de Carat, het is een mega plane

2014_01_23_200217_102.jpg

2014_01_23_200031_156.jpg

2014_01_23_195948_146.jpg

Vliegclub : www.deltaoss.nl

Groeten
up.gif
Theo
up.gif

Vliegtuigen :
Superstar 60 wingspan 2 mtr, 10 CC O.S Max

Super-Char Simprop , wingspan 1.60 , 7.5 CC O.S. FP Max

FourStar 40 , wingspan 1.80 , lengte 1.10 m, motor SG .46 (7.5CC) nitro, Futaba servo's en ontvanger

Zender:
Futaba 6EXH 2.4 Ghz

opknappers:

Protech Carat Laagdekker 1800 spanwijdte ARF

De vleugel van de fourstar 40 in de remise?
die was toch net pas afgebouwd?

en volgens mij heb je de vleugel niet goed gemeten ;-)
bij mijn fourstar 40 is hij +/- 1,50 meter

En wat moet er aan de Carat verder nog opgeknapt worden?
zachte plekken in de vleugel? romp? gekraak?
Wel een erg leuk verjaardagscadeau ;-)

Klopt dat de fourstar klaar was, maar bij het transport zat de vleugel tussen de deur , waardoor de quicklinks en stangetjes voor de ailerons gebroken en verbogen waren :(

En ja, de spanwijdte is idd 1.50 (verkeerd gekeken) :)

De carat moet alleen : 1 motor (10 CC) , 6 servo's ,2 voor de vleugel, 2 voor de elevator, 1 voor de rudder en 1 voor het gas , ontvanger en accu erin en afstellen. Nog een cockpit kapje erop en dan kan die vliegen. Het is een ARF, dus veel hoef ik er niet aan te doen.

Qua romp enz ziet het het allemaal nog netjes uit, het is wat viesjes van kleur, maar een lichte poetsbeurt doet wonderen :)

Wel ff goed voelen voor kraakjes en zachte plekken

Ik heb ook 2 oude vliegtuigen, de ene zaten onder de bespanning een paar zachte plekken
Bleek dat de folie daar niet geheel sluitend was, en de olie van de motor was daar lekker op gaan hopen
En dus in het hout getrokken, waardoor dit compleet verrot was

Zo weet je bv ook niet of de vleugel een keer een tik heeft gehad..
Als je een beetje tactisch er aan trekt en draait een beetje op gekraak of beweging op rare plekken letten

Is dat niet aan de hand, ook lekker zo laten :mrgreen:

Wel ff goed voelen voor kraakjes en zachte plekken
<<knip>>
Als je een beetje tactisch er aan trekt en draait een beetje op gekraak of beweging op rare plekken letten

Is dat niet aan de hand, ook lekker zo laten :mrgreen:
op rare plekken kun je duidelijk de bespanning zien "plooien" of meer golven dan op de rest van de vleugel (romp)

Ben Brok

Back