servo aileron vervangen

Discussie in 'Beginners' gestart door macedh, 22 sep 2013.

  1. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Hallo,

    Ik heb sinds kort een gebruikte elektrozwever (Elektron 2) en moet nog leren om er mee te vliegen. Nu is er 1 servo niet meer goed van het rechter aileron en dat wil ik vervangen. De servo is van Robbe de RB8430 FS 500 MICRO. Als ik nu een andere serve wil gebruiken omdat ik deze niet meer kan krijgen moet ik dan beide aileron servo's vervangen?

    bedankt al vast!

    Edwin
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    het beste is voor beide ailerons gelijke servo's te hebben, dus ja beide vervangen ...
     
  3. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Bedankt Dirk, dat is snel! Heb je ook nog een advies waar ik op moet letten bij het aanschaffen van nieuwe servo's?
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    minimaal gelijke specs als de oude...
    Of in de handleiding kijken van je toestel, daar staan ook altijd wel ergens minimale specs genoemd.
     
  5. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Ik heb helaas geen handleiding van de zwever (Elektron2) en kan deze ook nergens vinden. Heb hem 2e hands gekocht.
     
  6. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
  7. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Hee dat is handig! Bedankt!
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En nog een servo-database
    Kategorie:Servos ? RC-Network Wiki


    Forumtipjes:
    • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
    • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
    • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.
     
  9. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Bedankt Ron,

    Ik heb er meteen twee besteld. En mijn profiel aangepast ;-)
     

Deel Deze Pagina