Servo begrenzen met FC16

• Topicstarter Topicstarter rtvm74
  • Startdatum Startdatum
R

rtvm74

Guest
Hoi allemaal!

Op mijn boot de Flyvefiske zal het snelvuurkanon bestuurbaar worden gemaakt. Hiervoor gebruik ik twee servo's voor de horizontale en vertikale beweging. De servo voor de vertikale beweging wil ik ongeveer voor de helft begrenzen. Ik dacht dit elektronisch te kunnen doen via Dual Rate op mijn FC16. Nu ik in het menu aan het zoeken ben kom ik er echter achter dat ik de Dual Rate niet kan toepassen op kanaal 5 of 6 waar de schuifregelaar op zit voor de besturing. Alleen de kanalen 1, 2 of 4 komen in aanmerking. Iemand andere ideeën? Een mechanische begrenzing is niet mogelijk, het zal elektronisch moeten.

Groet,
Robert

Hallo Robert, welkom!
Selecteer voor je vliegende visje de functie ATV (Adjustable Travel Volume) in het menu.
Je kan hiermee de servoweg van 0 tot 100% instellen voor elk kanaal, en naar beide zijden verschillend!
Dus de maximale elevatie van je kanon (Otomelara 76mm snelvuur als ik me niet vergis) bijv tot + 78 graden en -2 graden. (Zoals het hoort bij de 'echte'.)
En de richting: tja, het lijkt me dat je moet gaan begrenzen om te voorkomen dat je je eigen dekhuis aan puinpoeier schiet...
Maar ook voor dit kanaal kan je beide zijden apart programmeren.
Met de ATV-functie worden je trim, subtrim en mix-volumen ook evenredig beperkt.
Ik gebruik 'm op de VSP's van de Parat: als ik daar maximale uitslag geef dan klapt m'n hele onderschip uit elkaar, vrees ik...

Werkt perfect!
Succes!

Misschien begrijp ik je niet goed maar waarom begrens je niet gewoon de maximale uitslag op kanalen 5 en 6? Dit kun je nl van ieder kanaal voor beide richtingen apart instellen, dual rate is een percentage van deze maximale uitslag en bedoeld om de primaire stuurfuncties tijdelijk (middels een schakelaar) te begrenzen zodat het model minder reageert op de knuppeluitslagen...

We zaten dus op hetzelfde moment te tikken :wink: . Robert weer verder geholpen :D .

Back