servo besturen met schakelaar?

• Topicstarter Topicstarter N timmerman
  • Startdatum Startdatum
N

N timmerman

Guest
Hallo,

Is het mogelijk om zonder zender en ontvanger een servo te besturen met een schakelaar? Ik wilde de servo dan aansturen met 12 volt of moet ik er een apart accupakketje voor maken. Het is namelijk voor in mn brommer.

bij voorbaat dank.

Nico Timmerman

Nee. Onmogelijk. Je servo heeft pulssignalen nodig voor de positie. En probeer niet iets met een wisselschakelaar, bijvoorbeeld plus en min verwisselen, dat is dan meteen einde oefening wat betreft de servo-elektronica, definitief. En ook geen twaalf volt op een servo zetten, 4.8volt, eventueel 6.0Volt, meer niet.

Het stukje elektronica van Erwin genereert de benodigde pulsjes. Je zou ook kunnen zoeken op 'servotester' of 'servo-tester'. Er zijn genoeg zelfbouw ontwerpjes te vinden. Maar aangezien je twaalf Volt op een servo wilt zetten (barbaarse praktijken :)) , denk ik dat je daar nog niet aan toe bent ;)

kwas al bang dat dat 12 volt geen optie zou zijn maargoed bedankt voor de reacties. nog maar even verder kijken hoe k dat op ga lossen.

volgens mij kun je alleen de heel oude servo's met een weerstand sturen..
5 volt is geen probleem, even voor een paar centen een 5 volt regulator halen en hiervoor gebrukiken.
kosten misschien ene eurootje of zo, en kunnen meer dan zat vermogen leveren.

maar idd, waarvoor :D

Back