Servo beweegt vanzelf

Hallo,
Mijn stuur servo beweegt vanzelf. Soms een heel klein beetje en soms keert hij zich in de uiterste positie om dan meteen weer naar de neutrale positie te komen. Ik heb er al is een andere servo opgezet en deze doet net hetzelfde. Ligt het dan aan mijn zender ? Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt

Het is een gewone standaard 2.4ghz zender uit een RTR pakket. Alles draait soepel en de accu is nog vol.als ik licht op het draaiwiel tik reageert de servo hier ook al op...?

Als een andere servo dat ook doet blijft er weinig over. Kijk even of er iemand in de buurt een dezelfde ontvanger/zender heeft zodat je even deze 2 even 1 voor 1 kunt uitwisselen om te zien waar het probleem zit.

Ik denk dat het aan de zender ligt. Als ik de fiches in de ontvanger verwissel is het de gas servo die zo reageert en reageert de stuurservo normaal. Kan ik daar iets aan doen of nieuwe zender kopen?

Ik zou ook je ontvanger is na kijken, die van mij werkte niet meer goed.. Stuurde alle kanten op en killswitch werkte niet meer.

Op een meeting hebben we het niet kunnen vinden.

Het was een doorgebrande ontvanger ;)

Hoe is een doorgebrande ontvanger te testen?

Mijn Kyosho Inferno Neo geeft op zowel gas/rem als sturen af en toe vreemde bewegingen en reageert dan niet op de zender. Enkele seconden later wel weer.
Heb de volgende servo's er in: RC Plus RCD-645MGB (digitaal), en de KR-200 ontvanger + KT-200 zender.

Afgelopen woensdag een behoorlijke crash gehad doordat de gasschuif geopend werd en de auto stuurloos werd. Dit zonder dat de auto ver bij mij vandaan was, en een volle accu had. Vandaar deze vraag.

Marco

Dit wijst eerder op een slechte stroomvoorziening. Vooral digitale servo's kunnen hoge stromen vragen van de accu. Als deze dat niet kan leveren, zakt de spanning. Dit leidt tot instabiliteit van de ontvanger en servo's. Als de boel dan even later tot rust komt werkt alles weer.

Zou even een andere ontvangeraccu plaatsen waarvan je zeker weet dat die goed is en even testen.

Hoe is een doorgebrande ontvanger te testen?

Door er aan te ruiken?

Sorry hoor maar als er iets is doorgebrand verwacht dan niet dat er nog iets van leven in zit. Zit er wel iets van leven in is er weinig doorgebrand.

Dit wijst eerder op een slechte stroomvoorziening. Vooral digitale servo's kunnen hoge stromen vragen van de accu. Als deze dat niet kan leveren, zakt de spanning. Dit leidt tot instabiliteit van de ontvanger en servo's. Als de boel dan even later tot rust komt werkt alles weer.

Zou even een andere ontvangeraccu plaatsen waarvan je zeker weet dat die goed is en even testen.

Bedankt, dit klinkt logisch.
Toch heb ik 2 verschillende humppacks van 6v, 1600mAh geprobeerd. Allebei hetzelfde resultaat. Wel heb ik er een limiter tussen, uit veiligheid omdat mijn originele servo's zijn doorgebrand door te hoge spanning (bleek een fout in de accu/lader waardoor de accu altijd rond de 7 volt was).

Door er aan te ruiken?

Sorry hoor maar als er iets is doorgebrand verwacht dan niet dat er nog iets van leven in zit. Zit er wel iets van leven in is er weinig doorgebrand.

Er is niets te ruiken, en alles ziet er normaal uit. Reden van mijn vraag was het verhaal hierboven wat erg lijkt op mijn problemen.

Marco

Elektronica sterft meestal in stilte...

Vijf vers geladen Ni-** benaderen altijd een spanning van tegen de 7,5 volt.

Kan de limiter voldoende stroom doorlaten?

Laatst bewerkt:
Elektronica sterft meestal in stilte...

Vijf vers geladen Ni-** benaderen altijd een spanning van tegen de 7,5 volt.

Kan de limiter voldoende stroom doorlaten?

Dat klopt, maar volgens de winkelier moest hij onder belasting zakken richting 6 volt en dat deed hij niet. De limiter zou 6 volt moeten zijn.

Het vreemde is, dat het soms een half uur goed gaat en dan ineens mis. Daardoor is het moeilijk, voor mij althans, om te achterhalen waar de fout zit.
Wanneer hij raar gaat doen en ik met de zender naast de auto sta bewegen de servo's af en toe willekeurig, wat dus ook geleid heeft tot de crash van woensdag waarbij de uitlaat afgescheurd is en de tank verbrijzeld.

Vreemd is dat mijn vriendin met haar Maverick Strada nergens last van heeft op diezelfde plek, en ik wel ongeacht of zij haar zender aan of uit heeft staan.

Marco

Back