Servo constant rond laten draaien

Hallo,

ik wil een lier laten aandrijven dmv een servo. Hierdoor heb ik geen losse transmissie motor nodig en een aparte schakelmodule.

Ik wil dat bijvoorbeeld als ik de knuppel omhoog doe dat de servo links omdraait, en de knuppel naar omlaag dat de recht rechts omdraait. De knuppel in de middenpositie, de servo draait niet.

Volgens mij moet ik het potmetertje er tussen uit halen, en de aanslag die op de tandwieltje zit verwijderen. Maar verder weet ik het niet exact.

Wie weet hoe ik precies de servo moet saboteren om dit mogelijk te maken?

ik heb misschien nog wel een servo liggen die ik ooit omgebouwd heb.

en anders even de zoekfunctie op dit forum gebruiken of op you tube zoeken.

Meet met een universeelmeter op de Ohm-stand de weerstand tussen de twee buitenste aansluitingen van de potmeter.
dan gebruik je de helft van die waarde voor twee vervangingsweerstanden.
eentje van eerste aansluiting naar middenaansluiting en de tweede van de middenaansluiting naar de andere (derde aansluiting)
Gewoon de E12 reeks aanhouden wat betrft de waardes.

Mvg Richard

tandwielen eruithalen, servo aanzetten (in ontvanger, en zender aan). Aan potmeter draaien tot de motor stilstaat. Potmeter vastlijmen met seconden lijm. Tandwielen weer terugzetten, en zorgen dat het laatste tandwiel vrij over de potmeter kan draaien. En inderdaad aanslagje verwijderen.
Als kabeltrommeltje een ronder servohevel nemen, langen bout M3 met grote ring, kort stukje aluminium buis wat je per meter bij de gamma kunt halen.
Touwtje vastknopen aan de ronde servohevel, en je bent er wel zo'n beetje. Blijft lastig dat de servo een beetje kan gaan verlopen. maar dat kan je met de trim op je servo verhelpen.

Back