servo doet raar

• Topicstarter Topicstarter MetalSpeedy
  • Startdatum Startdatum
M

MetalSpeedy

Guest
ik heb gisteren een Hitec HS5925 ultra speed servo gekocht

en wanneer alles is aangesloten en alles aan staat , maakt hij een raar geluid ( piepend geluid ) + trilt hij hard
hij reageert wel op de zender , maar het geluid vind ik maar raar en er is ook nog een ander geluid , precies of dat er kortsluiting is ( ik denk dat het door de metalen tandwielen is .. heb ik gelijk ? :?

( het ene geluid maakt ook mijn motors altijd .. is dat ook wel goed ..? )

Volgends mij is hier al eens een topic over geweest, en ik zal proberen het zo goed mogenlijk uit te leggen.

In je servo zit een potmeter, Als deze niet op zijn neutraal stand staat, zal de print in de servo er voor zorgen dat deze terug naar zijn neutraal stand gaat, hierdoor word het motortje in werking gezet.

Nu zit er in de potmeter en in het tandwieltje waar je hevel op gaat ( die zitten met elkander verbonden) Iet wat speling, ook is je potmeter niet helemaal 100% nauwkeurig.

Daardoor zal op sommige momenten de motor proberen de servo recht te zetten terwijl hij al recht staat.

Als je hem dadelijk weer aan sluit en hij maakt dat brommende geluid, duw dan eens zachtjes tegen je hevel en luister of het geluid zwaarder word of juist weg gaat.

Ik hoop het goed genoeg verwoord te hebbem

Groet Robo

had eerst de zoekfunctie moeten gebruiken .. sry :oops:

maar ik dacht dat een digitale servo de nulstand beter hield dan een analoge servo ??

en dat gepiep is er ook niet de analoge servo's .. dus ik denk dat dat door dat digitaal gedoe is ?
=> Dat gepiep heeft mijn motor ook als ik gas geef , bij andere personen in de club is dat niet :? ( heb wel een shottky diode erop voor de rem .. maar zoiets maakt toch geen geluid ??? )

en dat gekraak dat precies het geluid heeft als kortsluiting .. ook geen probleem met dat ??

sry voor de vele vragen :oops: :D

Roboscan zei:
Als je hem dadelijk weer aan sluit en hij maakt dat brommende geluid, duw dan eens zachtjes tegen je hevel en luister of het geluid zwaarder word of juist weg gaat.

Groet Robo

dat ligt aan de stand van hoever ik op mijn zender de stuur regel

de ene keer is het weg , en de andere keer is het terug , maar het geluid gaat niet zwaarder

Digitale servo's van alle merken/typen sturen de motor (net als de huidige snelheidsregelaars) met een hogere frequentie aan. Dit geluid hoor je in de motor terug als een irritant piepje.

Back