Servo 'dopjes' van een X400

Hi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen..... Bij de Ark X400 worden 6 plastic 'dopjes' geleverd waarmee je je servo's kunt vastzetten (Bouwhandleiding pagina 15, onderdeel 9).Niet bij elke type en merk servo zijn deze nodig; ik heb ze wel nodig voor mijn futaba S3107 servo's. Helaas kom ik 2 van deze 'dopjes' te kort.... ze lijken ook niet los te bestellen te zijn... Vandaar mijn oproep: kan iemand me aan 2 van deze dopjes helpen omdat hij/zij ze zelf niet gebruikt ?

Dank, groet, vincent

Hi,

Mogelijk dat het noemen van een financiele vergoeding het zoeken naar deze dopjes kan bespoedigen..... :lol:

Ik hoop echt dat iemand die ze niet gebruikt mij d'r wel blij mee wil maken......

Groet, vincent

Ook ik had een tekort aan die dopjes...

In plaats van die dopjes heb ik van oude servo heveltjes wat stukjes van de armpjes afgeknipt en die gebruikt.

Zit muurvast ;)

Hi,

Foto heb ik nog niet..... moet ik eerst even een servo uit het frame slopen..... Voor jullie begrip: ik monteer de servo van de roll via de onderkant in de pitchbrug. Helaas heeft de 3107 een vervelend randje waardoor de servo slecht van onder af kan worden gemonteerd... deze dopjes vangen het 'randje' op waardoor de servo wel strak kan worden gemonteerd. Het alternatief van Haboo kan ik daarom ook niet gebruiken...... Voor alle duidelijkheid: zijn zwarte ronde dopjes met een klein randje. Dopjes zijn voorgeboord......

Alvast bedankt!

Groet, vincent

Ik zie ze. Ik heb er 6, en die zitten als moertjes om de zelftappers heen. Je kan toch ook een zak m2 ringetjes halen? Of anders een stukje epoxy plaat verzagen tot ringetjes... of..... genoeg opties lijkt me.

Hi,

Geloof me, ik heb al aan meerdere oplossingen gedacht..... geen van allen zijn zo goed als het origineel..... Ik klim nu even in de PB....

Groet, vincent

Hey Vincent,

Als je de servo aan de onderkant van de brug monteerd heb je die dopjes helemaal niet nodig :)

Ook ik heb de 3107 aan de onderkant zitten en die kon ik zonder dopjes zo in de servomount vastschroeven.. Wel even de servomount omdraaien ;)

bla1.jpg

bla.jpg

En klaar was Hansje :)

Misschien heb je hier iets aan ;)

Yep,

ik zie het al. je gebruik de grommits (ruberren rondjes) om de schroeven door te krijgen.... daarmee centreer je de schroef. Dit is zeker een alternatief!

Groet, vincent

Back