Servo epa, geluid bij remmen normaal?

Hallo

Ik ben de epa opnieuw aan het instellen van mijn nieuwe servo voor men baja maar het geluid dat hij maakt bij het remmen is nog al vreemd het is natuurlijk logisch dat de servo meer moeite moet doen voor te remmen als voor gas te geven en daarom is mijn vraag bij het remmer is dat geluid dat de servo dan maakt normaal of moet dit weg zijn? Want als dit weg is en ik mijn epa op 20% heb staan remt die zo goed als nietmeer.

Soort servo hitec hs-646WP

Laatst bewerkt door een moderator:
Owke thanks en hoe weet ik dat de epa niet te ver staat (te hoog percentage? ) in het geval van een rem?

Kan je dat niet gewoon zien door zachtjes meer en meer rem te geven op de zender? Kijken tot hoever het armpje kan en als je nog over hebt op je zender, dus nog verder kan remmen,is dat te ver.

Ja ma de vraag is waneer remt die dan genoeg ik denk gewoon rijden en zo instellen tot die genoeg remt!

Als je zo ver remt dat de servo niet verder kan dan kan je in principe niet harder remmen.De servo heeft in principe een begrenzing, je zender niet of kan toch iets verder. Dus als de servo op zijn eind zit moet je die stand nemen als eindpunt op je zender of net ietsje minder. Dan heb je maximaal rem die de servo kan leveren en belast je hem niet door verder te willen met je zender.

Normaal zit er ook een veertje of een stukje brandstofslang op de remstang die op de rem een soort van veerkracht opbouwt waarmee de servo ook niet direct geblokkeerd wordt.

Back