servo in de staart > wat met de antenne?

Ik wil mijn hoogteroerservo naar de staart verplaatsen. Natuurlijk moet er dan een lang kabeltje door de romp gaan, toevallig parallel met de antenne. Elektrisch gezien niet zo'n goed idee qua cross-talk.
Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?
Ik had al gedacht om de servo-kabel te verlengen met een geshield stukje audio-snoer, maar dan zit je weer met een grotere spanningsval...
De antenne in de vleugel of buiten de romp leggen is helaas geen optie.

mvg,
Maarten

kun je ook niet de antenne bij de vleugel eruit halen en dan naar het hoogte roer en naar bovenop vast maken met een elastiekje ??(heb dit vaker gezien op vliegclub )
of was dit de "naar buiten is geen optie"??
anders mischien ontvanger in de staart 8) achter de servo maar dan moeten alle draadjes ook naar achter:P niet echt goed voor het gewicht

Als je hoogteroer servo nu niet in je staart zit dan moet er nu een stuurstang lopen. Is die stuurstang van ijzer/staal en heb je daar nu geen problemen mee. Dan zou je denk ik zonder problemen je servo in je staart kunnen stoppen, maar dan moet je naar je servo toe wel van die inelkaar gedraaide kabel gebruiken. Doordat ze in elkaar gedraaid zitten zijn ze minder storingsgevoelig.

Het gaat er namelijk niet om of er elektriciteit doorheen loopt, maar ofdat er iets in de weg zit dat elektriciteit (radiogolven) kunnen geleiden, zoals metaal en koolstof.

Groeten Maarten.

Servosnoer zo hoog mogelijk in de romp en de antenne zo laag mogelijk in de romp leggen. Dit levert de minst ongunstige situatie.

Back