servo kapot?

toen ik mijn helicopter aan het testen was kwam ik erachter dat de servo rechts achter op mijn honeybee bijna niet beweegt. ik heb geen idee of dit normaal is, weet iemand dat wel? ik durf hier niet mee te vliegen.

Groeten André

Kan je vertellen wat de bedoelde servo precies niet doet ?

Oorzaken kunnen zijn :

1 : te weinig input van de stroom
2 : motortjes in de servo stuk
3 : wordt de servo abnormaal warm?
4 : te laag voltage van de lipo
5 : ESC/BEC te weinig output?

Tip : check de servo, en koppel eerst alles los wat moet bewegen, behalve de bedoelde servo.

Check ook je zender output, ik neem aan dat de servo bedoeld is voor je swash-plate, ik weet het niet zeker omdat ik die Honeybee niet zo goed ken, maar sluit allerlei oorzaken uit.

Ik heb dat ook met een wasp250 gehad, die werd zelfs warm, totdat die niks meer deed, en de oorzaak daarvan is mij nog steeds onbekend.

Sluit tijdelijk even één van de andere servo's aan op betreffende ontvanger-uitgang. En omgekeerd, niet werkende servo op andere uitgang? Wat doen die servo's dan, of niet?

Grappig wel toevallig :-) ik dacht vorige week wat is dat hoveren oefenen toch lastig met mijn HBK 3....bleek de frontservo ook stuk( werkte maar half en bleef hangen). Deze vervangen en 2 dagen prima kunnen hoveren....tot vandaag...nu de tailservo stuk....die is echt helemaal dood en geeft geen kik meer. Gelukkig had ik er gelijk 3 besteld maar als dit zo snel gaat met die Esky servo's dan ga ik er andere op zetten :p.

Wat Ron ook al zei is de beste test. Koppel de servo eens helemaal los Andre en kijk of hij dan helemaal naar voren en achteren gaat..zo niet dan is hij stuk. Inderdaad even de stekkertjes wisselen op de om te zien of een andere servo op die uitgang wel doet wat hij moet doen.

Back