Servo keuze Krill Sukhoi S29 33%

Voor de Ultimate gebruik ik de Hitec 5955 servo s
Bij Hobby King zijn de 7955 goedkoop , $ 95,- met de huidige dollarkoers interessant . Heb er een aantal besteld maar niet op voorraad.
In de Cap ga ik de Dymond DS 9900 gebruiken.
De tests zijn veelbelovend ,maar in de praktijk heb ik er nog geen ervaring mee . Ik heb een aantal jaren JR servo s gebruikt in de F3A modellen. Trillen bij het aanzetten. EEn prima service als er iets mee is. Iemand ervanring met Futaba in de grote modellen?
2x
ik gebruik alleen futaba al 15 jaar, heb ooit wel jr en hitec gebruikt, maar persoonlijk vind ik futaba het best, en heeft mij ook nog nooit in de steek gelaten.

Er werd oa. gezegt dat de 5955 sneller was, dat bleek niet waar te zijn. Echter kan de 5955 wel op 7 volt draaien. Aleen lever mijn Powerbox maar 5.9 volt. Dan zijn deze servo's maar 16 kilo. De 7955 is dan 24 klio. Dus ik ben er uit.

Rudder 1x 7955
Elevator 2x 7955
Aileron 4x 7955.

Dat worden de servo's, iemand ervaring met de nieuwe carbon roerhevels van Robbe?

Laatst bewerkt:
7955 heeft voor zover ik weet zelfde power als de 5955 op dezelfde spanning dan...
of toch minimaal verschil

Ik had ze ook op mijn Sukhoi, ik zag ze het eerste bij roy. Daarna meteen aageschaft.

Zouden ze sterk genoeg zijn voor op de roeren van de Sukhoi?

Ja hoor geen probleem, de servo montage is het zwakke punt in een krillvleugel. de futaba roerhevels zijn vele malen sterker dan deze montage plaat.

De anderen servo's eerder genoemt worden nu ook intresant, aangezien er geen Evo in komt maar een Royal. Dus ik kan naar een hoger voltage, namelijk 7 volt.

waarom wil je zo graag op 7 volt?

ik zie het voordeel er niet van in

@Razor; lijkt me logisch omdat de specs van je servo's dan een heel stuk verbeteren.
Zowel qua snelheid als kracht.

dat is waar, maar tc wil graag 7 volt, en kijkt dan welke servo's daar bij passen, normaliter kijk in wat voor kracht ik nodig ben, en koop bij passende servo's en zijn die dan 7 volt ok, maar ik zie het voordeel dus niet om het andersom te doen..

Back