Servo keuzen 600 size Nitro ??

Hallo allemaal.

ik zit met de vraag welke servo ik het beste op een 600 nitro heli kan monteren.

Als staartservo heb ik vast een Futaba S9253.

Ik heb 2 soorten swash servo's liggen maar ik weet niet zo goed wat een betere keuze is.

De Futaba S3152, en de Hitec HS-645MG.

Hier de stats:


Futaba S3152
Modulation: Digital
Torque: 4.8V: 70.0 oz-in (5.04 kg-cm)
6.0V: 87.0 oz-in (6.26 kg-cm)
Speed: 4.8V: 0.22 sec/60°
6.0V: 0.18 sec/60°
Weight: 1.45 oz (41.0 g)
Dimensions: Length:1.57 in (39.9 mm)
Width:0.79 in (20.1 mm)
Height:1.50 in (38.1 mm)
Motor Type: Coreless
Gear Type: Plastic
Rotation/Support: Single Bearing




Hitec HS-645MG

Modulation: Analog
Torque: 4.8V: 106.9 oz-in (7.70 kg-cm)
6.0V: 133.3 oz-in (9.60 kg-cm)
Speed: 4.8V: 0.24 sec/60°
6.0V: 0.20 sec/60°
Weight: 1.95 oz (55.2 g)
Dimensions: Length:1.59 in (40.4 mm)
Width:0.77 in (19.6 mm)
Height:1.48 in (37.6 mm)
Motor Type: 3-pole
Gear Type: Metal
Rotation/Support: Dual Bearings


Ik vlieg er geen 3D mee, er zullen waarschijnlijk alleen wat loopings en rolls plaatsvinden.

Ik vlieg op 4.8V
Mvg.Thomas:rainbow1:
 
Flybar of geen flybar?

Heb je een flybar, zou ik voor de hoogste kilo's gaan.die servo is analoog, dat werkt met veel stabilisaties niet samen.

Geen flybar, heb je vast zo'n stabilisatie.
Dan moet je bijna naar de digitale.


Let wel:Beide servo's zijn minder dan align er origineel in zet.
De heli zelf is 4 kilo, maar een agressieve remactie, of opvangen als hij omlaag donderd (wat als beginner nog wel eens voorkomt) zit het natuurlijk wat eerder op de grens.

Ik vermoed dat je budget gaat..
Beste tip naast het eerdere over de servo's is je accu goed testen.
Deze is nieuw? Niet nieuw?
Zit daar nog leven in... beetje jammer als je hem oplaad, en de hij komt in de 2e vlucht omlaag.

Verder is 4,8 volt met 2,4 ghz bijna roepen om problemen.
Accu MOET echt goed zijn.
1 stevige stroompiek van de servo's, kan het boordvoltage zomaar een volt laten zakken.
4,8 is dan vlot 3,8, na een vlucht of wat vlot wat lager.
2,4 ghz ontvangers stoppen ermee onder de 3,5 volt.
De reset kan een tel (paar tellen) duren, waarin de heli dus niets doet en mogelijk de grond ingaat.

Volgend advies, probeer naar de 6 volt te gaan met je setup...
 
Hallo Student.

Mijn Caliber 5 is laatst gecrashed omdat de elevator niks meer wou doen (ik had nog de tijd om te zeggen. HUH mijn elevator doet niks.) terwijl toen hij op de grond boorde deed de elevator servo het gewoon.

Ik kan een trex600n overkopen.

De hele setup die in de caliber zat werkt gelukkig nog perfect. Deze gaat dan ook weer in de 600n die ik wil gaan kopen.

Het is een FlyBar dus waarschijnlijk zal ik de Hitec servo's erin zetten. Deze deden het erg fijn naar mijn beoordeling.

Ik had nog Futaba's liggen en had nu dus even de kans om na te vragen wat ik dan beter kon doen aangezien ze allebij hun voordelen en nadelen hebben.


Mvg.Thomas
 
In dat geval, lekker voor de hitecs gaan.

Maar probeer wel naar 6 volt te gaan.
Als de staartservo dat niet aankan, kun je er een step down tussen zetten. Verlaagt het voltage weer voor die servo.

naast dat alles sterker en sneller wordt, wordt ook een spanningsdip niet meteen een probleem.
De ontvanger en gyro kunnen er doorgaans al mee omgaan..
alleen een andere accu halen.
 
Ik had fout gekeken hij had al op 6.0v gevlogen ;-)

Maar dankjewel voor de tip! zal het zeker onthouden..

Mvg.Thomas
 
op de 600er nitro vlieg ik digitale futabas,
niet de snelste, maar gaan goed en betrouwbaar,

maar wat @student: schreef:
fbl zijn de origineel DS servo's beter en sneller,
die heb ik op de 700er (E),
groot verschil !

Groet
Uwe
 
Back
Top