servo->kogelageren

weet iemand of je een standard futaba servo snel kan lageren zonder veel gefoefel ? en zou het een standard maat zijn ?
ik ga m'n servo nog niet opendraaien omdat ik dan de garantie kwijt ben...
maar misschien heeft een van jullie al zo'n idee gehad met eenderd welk merk servo :)

Eerlijk gezegd zie ik niet de noodzaak voor het kogellageren van de servo's in. Ik heb in mijn Sky Sport servo's van mijn zeilboot wel naaldlagertjes gezet omdat deze door de door mij toegepaste methode van zeilbediening vrij zwaar zijdelings worden belast. Dit is geen simpele standaard ingreep hiervoor moet het een en ander worden aangepast en moet je ook over de nodige machines kunnen beschikken, anders kan je het vergeten.

Groetjes Hans.

Als de servo er origineel ook in een uitvoering met kogellagers te verkrijgen is, dan is het normaal vrij eenvoudig om bij die zonder lagers deze naderhand er in te bouwen.

ik denk dat je kogellager + servo meer gaat kosten dan een gekogelagerde servo. En dan nog, waar ga je je kogelager insteken, er is daarvoor geen plaats dus nog een nieuwe behuizing kopen. Volgens mij kom je dan op de prijs van een gekogelagerde servo maal 3.

er zijn upgrade kits voor bv futaba 3003 servos, 4 stuks bovenkap met 4 lagers, kostten iets van 15 dollar (de 4)

thx gerard, ik weet nu dat het de moeite is om wat verder te gaan rondneuzen, ik heb nog enkele lagertjes liggen dus :) (het is maar als reserve servo in m'n auto)

Gewoon geen kogellagers in doen als het toch maar reserve zijn. Ik denk dat als je gewone servo kapot is je die het beste door je reserve kan vervangen, en dan koop je gewoon weer een nieuwe met kogellagers :D

Back