servo kyosho inferno neo

Hallo allemaal,

ik heb een kyosho inferno neo, de servo (ks-200/9.9KG) op het gas blijft soms vast zitten. na een tijdje wachten doet deze het weer.
waar kan dit aan liggen? wij denken dat het probleem zit bij de te lage spanning, of te hoge temperatuur.
hoe is dit op te lossen?

mvg
Johan

Vast zitten of neutraal blijven staan? Als die bij het gas geven vast blijft zitten gaat die er vandoor en is het idd de servo of de carburateur.

Valt de auto stil wanneer het gebeurt en blijft de motor stationair draaien is die in de failsafe gesprongen en kan het inderdaad een lage spanning zijn of een dropout in de zender of ontvanger.

Vast zitten of neutraal blijven staan? Als die bij het gas geven vast blijft zitten gaat die er vandoor en is het idd de servo of de carburateur.

Valt de auto stil wanneer het gebeurt en blijft de motor stationair draaien is die in de failsafe gesprongen en kan het inderdaad een lage spanning zijn of een dropout in de zender of ontvanger.

Beste Roelof,
de servo blijft echt vast zitten, bij volgas zou de auto er dus vandoor gaan.
de Failsafe werkt niet omdat die op dezelfde servo zit.
hoe kan ik een Dropout van de servo voorkomen?

Dropouts kunnen komen door bv. een slecht contact in de batterijhouder maar als de gasservo vast zit moet ook de stuurservo vast zitten. Blijft de stuurservo werken heb je geen dropouts.

Hou er rekening mee dat RTR servo's vaak niet de meest degelijke zijn en kan het gewoon zijn dat de serve een beetje rot is.

Dropouts kunnen komen door bv. een slecht contact in de batterijhouder maar als de gasservo vast zit moet ook de stuurservo vast zitten. Blijft de stuurservo werken heb je geen dropouts.

Hou er rekening mee dat RTR servo's vaak niet de meest degelijke zijn en kan het gewoon zijn dat de serve een beetje rot is.

ik heb de servo al eens vervangen door een exact dezelfde ks 200 servo.
nogsteeds doet het probleem zich voor. waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?

Savox servo's erin!

Je auto word hier 100% beter bestuurbaar door en het is veel betrouwbaarder.

Dit is de beste oplossing.

Groeten,

Ik denk een iets te simpele en dure oplossing als je niet weet waar het probleem zit.

TS moet iets duidelijker zijn met wat er wel en niet werkt als de gasservo stil blijft staan en hij moet even aangeven wat voor een ontvanger accu/batterij hij gebruikt.

Ik herken het probleem... Bij mijn Inferno Neo gingen beide servo's ook vrij snel problemen geven, met dezelfde symptomen. Volgens mij had ik Nocky daar enkele maanden geleden in Oss ook voor 'gewaarschuwd' toen hij nog met de standaard servo's reed. :cool:

Inmiddels heeft mijn Inferno Neo reeds flink wat upgrades gehad, waaronder een 2-tal Savöx servo's wat de bestuurbaarheid/response drastisch verbeterd. Het probleem heeft zich hier niet meer mee voorgedaan.

Ik wilde zelf ook bewust niet hetzelfde type servo terug bouwen maar een betere aanschaffen omdat ik al twijfels had over de kwaliteit van deze servo's. Mocht je 'verder' willen gaan in de hobby, dan kun je dit spul later ook gewoon overzetten naar bv. een competitie-buggy. Dat was voor mij de reden om alle twijfelachtige delen na een defect te vervangen door kwalitatief betere. Ik kan niet meer wachten om a.s. zaterdag ook een nieuw motortje (Alpha A852) aan de tand te voelen op het circuit in Oss. :D

Ik herken het probleem... Bij mijn Inferno Neo gingen beide servo's ook vrij snel problemen geven, met dezelfde symptomen. Volgens mij had ik Nocky daar enkele maanden geleden in Oss ook voor 'gewaarschuwd' toen hij nog met de standaard servo's reed. :cool:

Inmiddels heeft mijn Inferno Neo reeds flink wat upgrades gehad, waaronder een 2-tal Savöx servo's wat de bestuurbaarheid/response drastisch verbeterd. Het probleem heeft zich hier niet meer mee voorgedaan.

Ik wilde zelf ook bewust niet hetzelfde type servo terug bouwen maar een betere aanschaffen omdat ik al twijfels had over de kwaliteit van deze servo's. Mocht je 'verder' willen gaan in de hobby, dan kun je dit spul later ook gewoon overzetten naar bv. een competitie-buggy. Dat was voor mij de reden om alle twijfelachtige delen na een defect te vervangen door kwalitatief betere. Ik kan niet meer wachten om a.s. zaterdag ook een nieuw motortje (Alpha A852) aan de tand te voelen op het circuit in Oss. :D

ik gebruik zelf 4 AA batterijen in een houder omdat ik zo 6V heb.
wat is het verschil met de Savöx servo? is de trekkracht meer?
hoeveel KG zou de servo moeten hebben om goed te werken in deze auto?

4 losse batterijen kan ook wel eens het probleem zijn. de stuurservo kan nogal wat stroom trekken en gewone batterijen zijn niet gemaakt om grote stromen te leveren. Zeker als je naar de Savox servo's gaat is de aanschaf van een 6v humpack een verplichting. Klinkt dan toch als een failsafe.....

Voor de servo's heb je van een goed merk minimaal 8kg nodig en een gewenste snelheid is 0.1 sec of sneller over 60 graden (let op, sommige merken specificeren dit over 45 of zelfs 40 graden). Belangrijk is ook met metalen tandwielen.

Populair zijn de Savox 1258tg en identiek daaraan zijn de Align DS610 welke ook de meest betaalbare servo's zijn met zulke specificaties.
Ook de ACE DS1015 zijn erg robust en populair.

4 losse batterijen kan ook wel eens het probleem zijn. de stuurservo kan nogal wat stroom trekken en gewone batterijen zijn niet gemaakt om grote stromen te leveren. Zeker als je naar de Savox servo's gaat is de aanschaf van een 6v humpack een verplichting. Klinkt dan toch als een failsafe.....

Voor de servo's heb je van een goed merk minimaal 8kg nodig en een gewenste snelheid is 0.1 sec of sneller over 60 graden (let op, sommige merken specificeren dit over 45 of zelfs 40 graden). Belangrijk is ook met metalen tandwielen.

Populair zijn de Savox 1258tg en identiek daaraan zijn de Align DS610 welke ook de meest betaalbare servo's zijn met zulke specificaties.
Ook de ACE DS1015 zijn erg robust en populair.

de batterijen zouden het probleem kunnen zijn, maar het is steeds alleen de gas servo die er mee stopt. de stuur servo blijft wel werken.

Klopt, de failsafe voor een te lage spanning wordt alleen aan de gasservo gekoppelt.

Ja, de standaard ontvanger heeft een failsafe functie die je vooraf ingesteld zou moeten hebben als je de handleiding hebt gevolgd.

Maar... Volgens mij treedt deze enkel in werking bij verlies van signaal van je zender en is dit geen failsafe die ook de spanning controleert. Althans.. Ik kan me niet herinneren hier ook maar iets over gelezen te hebben in de handleidingen etc. Bij een (veel) te lage spanning of flinke dippen kan ik me wel voorstellen dat je kuren krijgt met de ontvanger zelf.

Bij mij ging eerst de stuurservo deze symptomen geven, en vrij snel daarna ook de gas/rem servo. Wanneer ik de servo's los testte op de ontvanger, zonder hevels, merkte ik op dat deze niet soepeltjes meer van begin naar eindpositie gingen. Ook bij handmatig draaien van de hevel waren er onregelmatigheden voelbaar. Na afkoeling was dit minder of zelfs niet meer voelbaar, maar dat is een logisch gevolg door het minimale krimpen van de 'ingewanden' bij afkoeling.

Mijn Savöx-en hebben ook nog enige tijd (probleemloos) dienst gedaan op 4 AA batterijen (1,2v NiMh), daarna toch overgegaan op een packje.

ik ben erachter gekomen dat de servo alleen op de neutrale positie blijft hangen.
na een tikje erop gegeven te hebben of een aantal keren heen en weer met de gas en rem knuppel doet de servo het weer.
waar zou dit aan kunnen liggen?

Klinkt als de potmeter of motor in de servo.... toch maar iets beters erin?

Back