Servo layout

• Topicstarter Topicstarter Jojotje
  • Startdatum Startdatum
J

Jojotje

Guest
Wie kan mij helpen met de servo layout voor mijn zoom 450.
Met andere woorden, welke servo hoort op welk kanaal thuis.
Ik heb een Futaba 6EX en dus de Zoom 450.
3 servo's rond de rotor, gas, en een gyro/servo. Ik ben nu een beetje de draad kwijt.
Ik weet het, beginner.

Bij voorbaat dank!

Sorry, maar daar word ik dus ook niet wijs uit. Ik zit vooral te worstelen met de pitch (is dat nu een on/of schakeling op 6) en de 2 die links en rechts zitten, zijn die gekoppeld of zo, hoe dan?

kanaal: Toepassing
1: Aileron servo, Mag ook 6 zijn
2: Elevator servo
3: ESC
4: Gyro
5: Gyro Gain(plug met 1 draadje)
6: Pitch, Mag ook 1 zijn.

1 en 6, maken niet uit, de elevator is de servo die loodrecht op zijn commando's uit gaat voeren(servo omhoog, swash naar voren kantelen, servo naar achter, swash naar achteren kantelen) de 2 anderes servo's staan daar 120 graden op gedraait, en t maakt niet uit of je daarvoor kanaal 6 en 1 verwisseld dat mix je eruit met de zender.

Dat ziet er duidelijk uit, maar nu wat ik niet helemaal snap.
6 is een switch, dat is naar mijn idee een on/of commando, hoe moet ik dat dan zien?

6 is geen switch. is een gemixt kanaal, net als 1,2.

Wat het beste werkt, is om even hulp te gaan zoeken.. want ik heb t idee dat dit anders echt niet tot een goed einde gaat komen...

Als je rond amsterdam woont kan je gewoon bij mij langskomen, geen enkel probleem(desnoods verder.. duurt het reizen alleen langer)

Dank je voor je aanbod, ik heb maar eens goed gelezen en ben weer wat stapjes verder. Ik houd je aanbod in gedachten mocht ik weer in de problemen komen.

:p

Back