servo moeite met neutraal stand

• Topicstarter Topicstarter nickdoesburg
  • Startdatum Startdatum
N

nickdoesburg

Guest
hallo,

Ik heb pas een nieuwe servo gekocht, en deze heeft een klein probleempje: als ik een heel klein beetje gas geef, en dan gas loslaat, dan gaat de de servo heel langzaam en een beetje trillerig terug naar de neutraal stand. als ik volgas geef en dan losgaat gaat hij wel meteen goed terug in de neutraal stand. weet iemand wat dit is? en vooral wat ik eraan kan doen? (het gaat om een protech b525bb mg)

Ik heb hetzelfde gehad met een bepaalde combi zender servo's.
Ik heb een T-3PK en in combi met GWS servo's gaat dat niet goed, en krijg je dezelfde problemen.
Ik kwam hierachter omdat 3 mensen met dezelfde klachten dezelfde zender en servo's hadden.
Dus voordat je de servo de schuld geeft, check dit even...

succes

ik merk t wel :wink: maar het enige wat ik hieraan kan doen is dus een andere servo kopen?

Koppel de stuurstang los van de servo en kijk of het probleem er nog steeds is. Zo nee, dan loopt de aansturing van je carburateur te zwaar. Dat kun je natuurlijk ook voelen.

En als het probleem er dan nog wel is, kun je zonder dat er spanning op de servo staat de stuurhevel voorzichtig een aantal keren tot aan de aanslagen heen en weer draaien en dan opnieuw proberen of het probleem over is.

aan me caburateur ligt het niet.

ik heb geprobeert wat corrien zij, hij doet het nou wel een klein beetje beter (naar mijn gevoel) maar de servo gaat wel abnormaal zwaar rond de neutraal stand. moet deze gesmeert worden? (of inslijten?)

Zwaar lopen rond het nulpunt? Da's raar! Potmeter loopt zwaar???

Ik zou de servo maar inleveren voor een garantie-reparatie (aankoopbonnetje niet vergeten!).

ron van sommeren zei:
Vergelijk het zwaar lopen eens met een andere servo van hetzelfde type.

hoe bedoel je dat? ook met een protech servo, of een hele andere?

ja eigenlijk is dat wel het geval, maar ik dan zal die servo het over het algemeen niet goed doen, nu heeft hij alleen moeite om terug te komen als ik weining gas heb gegeven.

Welk type servo is het van Protech?

Als er iets mis is met de servo (bij normaal gebruik)
kan je deZe zo ruilen bij de winkel waar je deze gekocht
hebt.

Rob

type is b525 bb mg , ik heb al naar de winkel gemailt hoe of wat, even afwachten......

Back