servo motor

• Topicstarter Topicstarter Hermen
  • Startdatum Startdatum
H

Hermen

Guest
Ik heb hier een defecte servo liggen, waar de motor van gesmolten is.

Wat voor motortje kan ik gebruiken om deze te vervangen???
Dan kan ik deze servo weer als reserve gebruiken.

Verkeerde forum, kan een van de mod's deze topic verplaatsen naar model-electronica?

Een nieuwe standaard futaba servo kost 8 euro (fs100), dus of het zin heeft :?

weet ik zo net niet. Dit was een servo van een dikke 60 euro. Alleen de motor is defect, de rest werkt nog. Zou ik voor 8 euro een nwe futaba kopen en deze motor eruit halen en ombouwen naar de ander (welke sterker is en met metalen tandwielen)

Oh, dan denk ik dat de futaba motor te zwak is voor die servo. Wat voor een servo is het eigenlijk? Ik gok een goeie multiplex?

Weet je zeker dat de elektronica die de motor aanstuurt niet doorgebrand is? Als de motor verbrandt is zal de elektronica meestal ook naar de haaien zijn of op z'n minst beschadigd.
Is alles wel in orde dan zal het nog niet meevallen om de juiste motor te vinden. Als je een typenummer weet kan je op zoek gaan naar zo'n motortje. Weet je geen typenummer dan wordt het een stuk moeilijker.
Je kan natuurlijk de fabrikant vragen of je er één kunt kopen. Of dat zal lukken en wat het dan gaat kosten???? Ik weet het niet maar ik denk wel dat een nieuwe servo goedkoper zal zijn.
Er zijn natuurlijk zo veel motortjes te koop dat daar misschien wel een bruikbare tussen zal zitten. Maar ga maar eens zoeken! Kloppen de afmetingen, de werkspanning en de stroomopname? De aslengte en diameter, de aansluitingen en de draairichting? Als ik de gegevens weet kan ik op m'n werk eens kijken of we een bruikbaar motortje hebben. De kans is niet groot maar niet geprobeerd is altijd mis.

Back