Servo probleem

• Topicstarter Topicstarter Xenopredator
  • Startdatum Startdatum
X

Xenopredator

Guest
Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw op het forum, heb al wel een tijdtje op dit forum beetje rond gekeken....
Na het hebben van 2 (Intertoys) heli's is het toch tijd voor een wat betere/grotere!

Nu heb ik de Walkera 4G1B gekocht met alles erbij, waar ik tot heden erg blij mee bent! Maar sinds vanmiddag ben ik een klein beetje gecrasht..:oops:
Na wat dingen terug gebogen te hebben, leek hij weer helemaal fresh. Dit was helaas niet het geval.
Als ik naar links stuur gaat een van de servo' s als een gek trillen, dit krijg ik alleen gestopt als ik de lipo ontkoppel van de heli!

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen....?

Ik ben op het gebied van Heli' s (nog) een zware leek, dus benamingen bijv. daar weet ik niks van af

Ik hoop dat iemand weet wat ik hieraan kan doen, want het is toch zonde nu al wat kapot te hebben!

dat heb ik ook gehad, check de servo-gears even!
Kun je misschien precies uitleggen hoe je dat moet doen? Want heb er nu nog totaal geen verstand van....
Dus miss ook in een taal die ik gwoon kan begrijpen :p

In een servo zit een klein motortje die via een zeer langzame overbrenging dus zoveel kracht kan leveren om te sturen/gassen enz.
Aan de onderkant van de servo zitten waarschijnlijk 4 schroefjes, die maak je los en dan kun je de bovenkant van de servo eraf halen. Dan oppassen dat niet alle tandwieltjes eruit donderen en goed onthouden hoe het in elkaar zat. even checken of er wat kapot is en dat evt vervangen!

Thanx voor je bericht!

Ik heb hem zonet open gehaald, er zijn wat tandwielen afgebroken... Maarr..wat ik het rare ervan vindt, als ik hem aanzet, begint hij al meteen met draaien!! (natuurlijk nadat ik de zender heb aangezet) Dus waar ligt dat dan weer aan, lijkt me niet aan een paar tanden die afgebroken zijn...

Daar is niets mis mee. Door het ontbreken van de tandwielen is er geen "terugmelding" dat het draaien van de motor ook een positieverandering van de uitgaande servoas tot gevolg heeft. Daarom blijft de motor draaien.

Als je voorzichtig aan de uitgaaande as van de servo draait kan je de motor stoppen.

Ow, oke, het klopt wat je zegt. Alleen als ik hem los laat slaat hij gelijk weer op hol :P Dan ga ik maandag wel een andere servo kopen, hmm... toch zonde!

Maar wat raden jullie mij aan, gewoon exact de zelfde servo kopen, of een wat betere? Of moet ik dan gelijk allebij de servo' s vervangen (daar heb ik namelijk geen zin in)

Het gaat btw over de servo: HM-4G1B-Z-27

... Als je voorzichtig aan de uitgaaande as van de servo draait kan je de motor stoppen.
Sterker nog, je kunt door draaien aan de uitgaande as / potmeter de snelheid van de motor bepalen.

Zijn er voor deze servo tandwielsetjes verkrijgbaar, en is dat zinvol?

Laatst bewerkt:
Nou..niet echt zinvol zo te zien. Die 3 euro verschil voor een nieuwe servo maakt dan ook weer niet uit!

Dan bestel ik gewoon een nieuwe servo, en dan kijken we dan wel of hij het doet of niet!

Heb vanmiddag de servo binnen gekregen! Geinstaleerd en gelijk goed getrimd!
Hij doet het echt perfect!

Alleen ik krijg mn heli wel de lucht in, maar krijg hem totaal niet stil in de lucht. Heeft iemand enig idee hoe ik dat het beste kan oefenen....?

Back