Servo,s zonder speling welke ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Adop, 26 apr 2016.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Wat zijn een beetje betaalbare servo's die geen speling hebben 9-12 gr vooral op hogere snelheid merk
    Ik dat eigenlijks iedere mm teveel is.

    Gr Andre
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    Gebruik zelf voor de E2K racer in ieder geval op ailerons de Savox SH-0254
    die blijken zich ook nog veel vluchten goed te houden en mooi te centreren
     
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    MKS 6100 al of niet in HV versie afhankelijk van je ontvanger spanning.
    10 mm dik, iets minder dan 10 gram. mijn standaard voor deze klasse, liefst met tegenlager.

    Rick
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Rick wat bedoel je met tegenlager en HV versie , mooie servo alleen wel erg prijzig ,maar wel wat ik bedoel ,de savox zijn vrij dik maar verder oke zo te zien maar waar het mij omgaat is dat er geen speling op mag zitten dus indien de servo met het heveltje erop zit 0 speling
     
  5. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    De 6100 is niet goedkoop, maar heeft geen merkbare speling en een fantastisch goede terugkeer nauwkeurigheid.
    Hij is te koop in een versie voor maximaal 6 volt en in een HV (high voltage) die tot 8.4 volt bruikbaar is voor gebruik met 2S LiPo als ontvanger accu.
    Ook is er een versie met andere bevestigingslippen voor vleugelmontage.
    Met servo 'plankje' zoals hier heb je een extra lager aan de andere kant van de servo hevel.
    http://www.hyperflight.co.uk/produc...e-with-bearing-for-the-mks-ds6100-hv6100-pair
    Dit tegenlager zorgt ervoor dat de krachten beter worden opgevangen en de servo een langere levensduur heeft en in die tijd nauwkeuriger blijft.
    Ze worden gemaakt door servorahmen.de die ze ook per stuk levert, maar bij veel dealers zijn ze iets goedkoper.

    BlueBird maakt een kloon onder de naam Kawatomo CB-1005HV, die vrijwel even goed is, maar een stukje goedkoper. Met wat bijwerken schijnen ze in de zelfde frames te passen. Met deze CB-1005HV heb ik geen eigen ervaring, van de MKS 6100 heb ik al een stuk of 20 verwerkt in de loop der tijd.

    Rick
     
  6. MarcS73

    MarcS73

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Uden
    klopt helemaal. Let erop dat je er ander schroefje bij krijgt, de standaard servorahmen schroef past niet. Ff vooraf melden bij servorahmen, dan gaat dit goed.
    Heb zelf vanwege plaatsgebrek houten framepjes van Hyperflight beetje bijgevijld en dan past de Blue Bird perfect.

    Rob heeft ze getest en ok bevonden (betere kg/cm dan de MKS). We gaan ze nu beide inzetten in onze F5J kisten (hoog/laag toch nog MKS, dit omdat we geen ervaring hebben met de blue bird en dus voor zekerheid gaan). Nog geen ervaring op de langere termijn.
     
  7. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
  8. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    ziet er ook al goed uit alleen de afmetingen zijn erg groot 3x3,4cm ik weet niet of deze passen de dikte is prima
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    KST DS215MG v3 krijg ik als advies. Misschien ook voor jou interessant!? Ik bestel er drie.
     
  10. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Is geen MKS met ander logo, maar gewoon (na eerdere kinderziekten) een best goede kloon.

    Rick
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2016
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wie is er tijdens het fabricage proces in de betreffende fabriek geweest?
    En heeft vast kunnen stellen op welke wijze er welke onderdelen werden toegepast?
    Ik in ieder geval niet.
    Hoe koop ik dan? Ik probeer mee te liften op ervaringen van anderen, in de hoop dat zij de produkten op de juiste wijze hebben toegepast.
     
  12. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik denk dat je in dit draadje goede en opbouwende informatie hebt kunnen lezen.

    Als je verdere concrete zaken wilt weten kun je meer vragen stellen. Daar is het MBF goed voor.

    Rick
     

Deel Deze Pagina