Servo slaat aan door DC motor?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door schutter schippers, 3 jul 2020.

  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.302
    Locatie:
    Noord Brabant
    De volgorde van aansluiten.
    Uit het filmpje kan ik niet opmaken wat in het begin als eerste is aangesloten.

    Heb je bij de eerste keer het relais eerst op de tester aangesloten en toen pas de bec en accu?
    Of heb je eerst spanning op de tester gezet en daarna pas het relais?

    Er zijn elektronische schakelingen die persé, als ze onder spanning worden aangesloten de min als eerste willen zien.
     
  2. schutter schippers

    schutter schippers

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    154
    Locatie:
    haarlem
    De 1e eerst de relay op de tester, de 2e keer zat de spanning al op de tester toen ik hem aan sloot.
    Hierover staat niks in de productuitleg dus als dat zo zou zijn zou ik het daar wel verwachten...
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.302
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als de link op Ebay wordt gevolgd, komt het product uit China of zo vandaan.
    Het is dan altijd een verassing wat er is gedocumenteerd en in hoever het klopt wat er staat.

    Er kan nooit echt veel aan kapot zijn, of het moet een heel erg slecht ontwerp zijn.
     
  4. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Drenthe
    Ik denk dat dit wordt bedoeld met ontstoren . lees het draadje maar eens
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/motor-ontstoring.255116/



     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.302
    Locatie:
    Noord Brabant
    Het gaat al stuk, zonder dat er een motor aan hangt.

    Het effect van spontaan stuk gaan heb je ook bij neopixel Led's als die onder spanning worden aangesloten als er al een stuursignaal op de data lijn staat.

    Ik gebruik die digitale ledjes af en toe bij de functionele modelbouw, gewoon omdat er dan geen voorschakelweerstandjes nodig zijn en de LED kleur en intensiteit naderhand naar wens ingesteld kan worden.
    En het scheelt tevens een berg aan bekabeling.

    Dus soms ziet een navigatie verlichting er uit volgens het boekje en even later is het een discobal.:D
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2020

Deel Deze Pagina