Servo stekkertjes

Hallo allemaal,

Misschien dat jullie mij wel kunnen helpen. Ik heb een vraagje over de servoaansluitingen op mijn futaba ontvanger. Ik heb alle 8 kanalen nodig omdat ik een Governer wil aansluiten(twee kanalen) en een Voltspy(1 aansluiting). Alleen heb ik nog maar twee kanalen over en de laatste zit ook gelijk de voeding in.

Kunnen jullie mij misschien vertellen of welke kabel ik moet gebruiken om het 8e kanaal te kunnen gebruiken en hoe ik het beste dan de voltspy aan kan sluiten. Zijn er verdeelstekkertjes en is dit dam storingsvrij?

Ben erg benieuwd.

Als jullie een voorbeeld van zon stekkertje kunnen laten zien zou dat mooi zijn. Weet ik gelijk wat ik moet bestellen

Groeten,

Jan-Martijn

Met een Y-kabel kan je op één aansluiting op de ontvanger naast de servo de voeding of de vottspy aansluiten.

Zie: Suchergebnisse für: 'ykabel'

Super dank je wel. Dit is niet storingsgevoelig? :n00b: omdat de ingang voor kanaal 8 nu zowel de voeding moet afhandelen en de signalen van de governer enzo :). Als dit af en toe happert zit de hele heli zonder spanning en dit kan behoorlijk gevaarlijke situatie opleveren. vandaar just checking.

Waarom zou dit storingsgevoelig zijn? In de ontvanger zijn alle pluspinnen met elkaar doorverbonden. Dat geldt ook voor de minpinnen. Het maakt niets uit waar je de voeding op aansluit.

Hoi,

ik vlieg alles met futaba 7 kanaal,
en bij nitro of benzine
of ook 4 servo's aan de swash
ben je heel snel aan het einde,

dus Y-kabels inbouwen,
meest kijk ik, dat de stroom-verzorging in het midden van de ontvanger zit,
dus Y-kabel op throttle en accu / lipo / ESC

anders om heb ik die kabels ook nodig
om gelijktijdig stroom op de ontvanger en de Helicommand te krijgen
met een ESC / accu / lipo

en als je dan nog een Governor en een kanaal 5 voor de Gyro gebruikt,
heb je die Y-kabel sowieso nodig.

suc6, Uwe

Hoi,

ik vlieg alles met futaba 7 kanaal,
en bij nitro of benzine
of ook 4 servo's aan de swash
ben je heel snel aan het einde,

dus Y-kabels inbouwen,
meest kijk ik, dat de stroom-verzorging in het midden van de ontvanger zit,
dus Y-kabel op throttle en accu / lipo / ESC

anders om heb ik die kabels ook nodig
om gelijktijdig stroom op de ontvanger en de Helicommand te krijgen
met een ESC / accu / lipo

en als je dan nog een Governor en een kanaal 5 voor de Gyro gebruikt,
heb je die Y-kabel sowieso nodig.

suc6, Uwe

Hallo Uwe,

Dank je wel! begrijp ik het nu goed dat het op zich niet uit maakt waar je de voeding/flightaccu aansluit op de ontvanger? Ik was in der veronderstelling dat deze alleen op kanaal 8 mocht.

Zo zie je maar weer, elke dag leer je weer wat bij.

Ik moest ook zeggen dat het aantal kanalen snel op zijn. drie swash serveros, 1 throttle, twee voor de Gyro. Daar komen nu nog twee bij voor de Governer en nog de Voltspy.

De Voltspy wil ik sowieso via een y-stekker aansluiten als ik alles zo lees. vervolgens de throttle dan man.

Bedankt in ieder geval.

Groeten,

Jan-Martijn

Op ontvangeruitgangen zijn alle plussen met elkaar verbonden, idem alle minnen, accu-aansluiting kun je daarom overal plaatsen. Is goed te zien bij ontvangers met zo'n transparante krimpkous 'behuizing'.

Back