Servo stoort

hallo ik heb pas geleden een ishima rave buggy sport gekocht ik was aan het inrijden en toen merkte ik dat de servo stoorde vol gas bleef hij eventjes hangen zeg maar ik heb hem los gehad maar kon niks vinden alles zat goed aangesloten geen scheurtjes in de draden ik heb de standaart servo,s erop 6kilo voor stuur en 6kilo voor gas wie kan mij helpen?

Het kan zijn dat er iets van metaal tegen je koelkop of iets anders van metaal komt. Het kan ook zijn dat de frequentie waarop jij aan het rijden bent ook voor iets anders wordt gebruikt. Heb je een failsafe geinstalleerd? Is wel zo handig al is het dat laatste geval (en ook in andere situaties).

Ik heb ook een Ishima rave m1.0s en k heb er ongeveer 3 liter mee gereden en toen reageerde de gas servo soms heel traag ondanks de volle 6v Orion pack. Ik gewoon doorrijden k dacht zit toch een failsafe in:hammer:en op eens jah hoor ut gas bleef hangen en hij ging #$^% hard :idea:dus deed ik de zender uit met de hoop dat hij op de rem ging door de failsafe nooouuuNee wonderlijk was er totaal geen schade hij was overdekop geslagen dus ik rennen en deed de motor uit en chekkte de gas servo kapot conclussie het zijn schijt servo's die in de rtr versie zitten van de Ishima ravem1.0s verder is het een TOP auto ;)

De standaard electronica in de Rave is inderdaad niet erg best, die kan je het best vervangen door betere. Ik had binnen 15 minuten een defecte zender én een defecte gas/rem servo...

ok bedankt voor jullie reacties nee er komt geen metaal tegen de koel kop aan maar ik had al zo,n idee dat die servo,s en die zender niks waard zijn ik heb nog wel een zender liggen een futuba t2phka die is wel wat beter geloof ik ik ben gewoon een hobby rijden dus wat voor een ontvager +servo,s raden jullie mij aan ik heb al rond gekeken maar ik kom er niet uit

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor jullie reacties nee er komt geen metaal tegen de koel kop aan maar ik had al zo,n idee dat die servo,s en die zender niks waard zijn ik heb nog wel een zender liggen een futuba t2phka die is wel wat beter geloof ik ik ben gewoon een hobby rijden dus wat voor een ontvager +servo,s raden jullie mij aan ik heb al rond gekeken maar ik kom er niet uit

Ook al ben je hobby rijder zou ik toch de betere servo adviseren bv. de ACE DS1015 of DS1313, de betere futaba of de nieuwe SAVOX.
Wel wat duurder maar zeker waar voor je geld, je hebt er zeker lang plezier van. En vervang pas als ie stuk is, dus nu je stuurservo en pas gas/rem servo als ie stuk is of slecht wordt.

Ik kan je onder andere de SC-0254MPG van Savöx aanraden; een prima servo voor nog geen 3 tientjes. Ik heb twee van die servo's in de Ishima Rave S gemonteerd en het is meteen een heel andere auto als zo uit de doos met de standaard electronica... Die servo's zijn snel, sterk en krachtig genoeg voor de Ishima en tillen de auto naar een hoger plan...

Maar voor de zekerheid is hier ier een lijst met veelal onderling vergelijkbare servo's met hun specificaties gepubliceerd; wel even helemaal naar beneden scrollen:
http://www.rc-junkies.com/modules/sections/index_op_viewarticle_artid_153.html

Laatst bewerkt:
K heb deze in mijn Rave zitten ze zijn erg snel en krachtig en heb nog totaal geen klachten gehad
HIGH SPEED-SERVO BMS-621MG
Productafbeelding
229711_RB_00_FB.EPS.jpg
Ze zijn van Bleubird van Conrad ga naar modelbouw klik op afstandsbedieningen en dan op highspeed servo's(lukt niet om een link te plaatsen) :p

K heb deze in mijn Rave zitten ze zijn erg snel en krachtig en heb nog totaal geen klachten gehad
HIGH SPEED-SERVO BMS-621MG
Productafbeelding
229711_RB_00_FB.EPS.jpg
Ze zijn van Bleubird van Conrad ga naar modelbouw klik op afstandsbedieningen en dan op highspeed servo's(lukt niet om een link te plaatsen) :p

Daar gaan we weer, afstandsbedieningen zitten bij tv's en audio apparaten. Wij gebruiken zenders. Ik zeg nogmaals dat je beter af bent met de al eerder genoemde servo's

Back