Servo stuk?

Ik heb woensdag even gereden maar dat ging ... slecht.
Zondag weer even getest en ik kon met moeite mijn auto op de baan houden.

Het lijkt erop dat de auto twee rechtuit standen heeft.
Als ik links stuur en dan rechtuit komt hij in de afgestelde rechtuit stand. Als ik rechts stuur en dan rechtuit blijft hij een beetje naar rechts staan.
Is mijn servo kapot? Of is er iets mis met de afstelling van de auto?

Met vriendelijke groet,

Theo

Ik denk dat je servo stuk is, hij centreert niet meer goed..
Dus dat word een nieuwe servo ;)

Te snel conclusie getrokken.. Kan ook speling in het stuurmechanisme zijn, of dat het niet soepel loopt(bijv bij een servosaver).
Ook kan het de stick van de zender zijn die niet helemaal lekker centreert.

wat voor DING is het...........???

Mijn ouwe T2. Een T2 voordat er jaaraanduidingen aan werden toegevoegd.
Ik zal het hele verhaal vertellen.

Ik had de T2 in mei weer helemaal opgebouwd. Om op het circuit te gaan rijden.
Daarna was ik hem aan het testen op een parkeerterein.
Een vriend kwam langs die ook wel kan rijden...die reed hem frontaal tegen het enige obstakel op het parkeerterein aan.
De boutjes waarmee de bumper aan het onderdeck vast zaten waren door het carbon een geslagen. Op het eerste gezicht geen verdere schade. Nieuw onderdeck dus.

Ik weet de type nummers niet uit mijn hoofd maar ik moest ****21 hebben en kreeg ****22 omdat het oude onderdeck niet meer te krijgen was.

Door de welbekende regenval belande de T2 op de kast.
Sind kort is mijn neefje (Joep) gek van on-road rijden. Dus T2 van de kast en opbouwen. Om de servo ruimte te geven heb ik 2mm van de zijkant van het bovendeck af gedremmeld. Zodat de servo kon bewegen.
Nu tijdens testen rijd hij niet meer in een rechte lijn.
De speling is het niet.
Maar misschien de servosaver, ik zal er vanavond naar kijken.

Laatst bewerkt:
Klinkt gewoon als een dol gedraaid/los servo heveltje op de servo. Verder geen grote problemen. Als het servo heveltje dol gedraaid is krijg je precies de problemen die jij beschrijft...

Het lijkt erop dat de auto twee rechtuit standen heeft.
Als ik links stuur en dan rechtuit komt hij in de afgestelde rechtuit stand. Als ik rechts stuur en dan rechtuit blijft hij een beetje naar rechts staan.

Beste medehoofddorper
Waarom ruil je de servo niet even om met de servo van de TA04.
Als daarna het probleem verholpen is heb je het antwoord!
Weet niet wat voor servo je gebruikt maar weet wel dat de
(goedkopere) modellen vaak dit soort problemen geven!

Gisteren laat begonnen met sleutelen door allerlei omstandigheden, niet interessant.

Maar het servo ding in de T2 heet 'Spektrum Z590' in de TA04 heet hij 'Spektrum Z270'.
De zender is een van de eerste versies van de DX3.
Gisteren de stuurinrichting los gehaald en weer vastgeschroefd.
De servohevel was niet dolgedraaid maar zat niet goed op de servo. De hevel verder op de servo geduwd en stevig vast geschroefd.
Ik kwam er achter dat ik het topdeck verkeerd had gemonteerd. Het servosaverpaaltje helde 2 mm naar links over. Ik heb het topdeck omgedraaid. Gekeken of de stuurinrichting weer soepel loopt.

Er zit iets speling in de stuurinrichting ik denk dat het normaal is?

Met de auto van de grond zag ik geen afwijking maar dat kan ook door het late tijdstip komen. Met de auto op de tafel was er wel een kleine afwijking te zien maar die kan door de speling in de stuurinrichting komen.?

Vanavond ga ik er misschien mee verder (servo omwisselen) maar ik heb nog ander werk te doen. Woensdag kom ik met Joep en Michael naar de Mach indoorbaan. Zij komen de baan onveilig maken en ik om de boel te testen.

Back