servo te veel volt gehad

Hoi,

heb een grote fout gemaakt ik het elektrische netwerk van m'n heli.

Gyro 601 +servo 9253 en 9252 servo,s hebben 8V gehad.

Ik denk dat de motors verbrand zijn,aangezien er geen leven meer inzit.

Nu heb ik nog 9252 servo's liggen waar de potmeter van stuk is en de motor nog goed is.

Is het mogelijk deze dan te verwisselen of zijn ze voor de vuilbak???

groetjes
Sapca

Waarschijnlijk zijn niet de motoren, maar de versterkers defekt geraakt. Deze zijn vervelend prijzig, dus reparatie zal waarschijnlijk niet lonen. Het overbouwen van een S9252 versterker op een S9253 zou ik niet doen. De zgn. motordemping zal dan niet meer helemaal optimaal werken. Of je dit in het gebruik ook echt merkt is weer een tweede, maar goed is het natuurlijk niet.

De S9252 servo's met defekte potmeters zijn natuurlijk wel te repareren. Evenals tandwielen en behuizingen behoren potmeters tot de slijtage-artikelen, die dus door elke winkelier geleverd kunnen worden. Wél zeer voorzichtig zijn met het lossolderen van de versterker van de motor. Als dit niet goed gebeurt raakt het achterdeksel van de motor los!

Hoi Corrien

Zouden de gyro 601(sensor of de elektronica) en de ontvanger (149DP) nog normaal werken of is het best deze even te laten controleren ???

Naar mijn mening is daar niets aan,maar wie ben ik.

groetjes

T.b.v. mijn portemonnee zou ik zeggen: na laten kijken!!!

T.b.v. de eigen portemonnee:
- als de R149DP (met meerdere servo's gelijktijdig aangesloten) probleemloos werkt is daarmee niets gebeurd. Het is ook uiterst onwaarschijnlijk, dat deze geen 8 Volt kan hebben.
- met de GY601 het zelfde verhaal: testen of deze nog volledig stabiel werkt, bij voorkeur met een S9253. Eventueel van het stuurdeel het onderdeksel verwijderen en kijken of daar geen component zit, dat gebarsten is. Het komt sporadisch voor, dat de spanningsomvormer stuk gaat (ca. 5 x 2,5 mm. met 3 pootjes).

TBv de veiligheid van anderen, niet kijken naar je portemonne en zo wie zo alles laten controleren en nieuwe servo's monteren.

ik zou het persoonlijk ook even naar de servicedienst sturen, die heeft er kijk op en weet wat en waarna te kijken.

het kost je misschien een paar centen maar beter safe then sorry

Back