Nadat ik mijn 6HV gebouwd heb heeft mijn vliegmaat ook een 6HV over genomen van een mede forum lid.
Ik heb toen een nieuwe MSH Brain geïnstalleerd en de setup doorlopen.
Ook heb ik de remaiden voor mijn rekening genomen.
De eerste 10 seconden was alles goed.
Heli toerde mooi op en na het opstijgen hing ze strak in de lucht. Tot plots de heli rechts achterover trok.
Gelukkig had ik nog enige controle en kon ik dit gedeeltelijk tegen sturen. Throttle hold erop en heli zonder schade kunnen neerzetten. Op dat moment leek me al dat ik terug volledige controle had toen de throttle hold erop ging.
Ik ben toen natuurlijk op zoek gegaan naar het probleem.
Mijn eerste idee was trillingen omdat deze toch wel merkbaar meer aanwezig waren dan bij mijn 6hv.
Nu tijdens het testen of de trillingen beter waren kwam ik erachter dat 1 servo een eigen leven begon te leiden.
Zo te zien had het niets met trillingen te maken maar wel degelijk met de elektronica.
Hieronder een 2 filmpjes met het probleem.
[URL="
problem - YouTube[/URL]
[URL="
twich - YouTube[/URL]
Zo, het was een lang verhaal maar ik wou graag de achtergrond info ook delen.
Weet iemand waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen?
Ik heb de servo nog niet uit gebouwd om de kabels te controleren op beschadiging maar dat ben ik zeker nog van plan.
Ik heb de kabels van servo 1 en 3 al eens verstoken in de Brain om te testen of de andere servo dan dit gedrag vertoond maar dat is niet het geval.
Het is specifiek deze servo die dit gedrag vertoond.
Alle ideeën zijn welkom.
Ter info de setup
MSH Brain
full size futaba reciever R6014FS
Savox SC-1258tg op de swash
Gryphon Bec op 6 volt
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb toen een nieuwe MSH Brain geïnstalleerd en de setup doorlopen.
Ook heb ik de remaiden voor mijn rekening genomen.
De eerste 10 seconden was alles goed.
Heli toerde mooi op en na het opstijgen hing ze strak in de lucht. Tot plots de heli rechts achterover trok.
Gelukkig had ik nog enige controle en kon ik dit gedeeltelijk tegen sturen. Throttle hold erop en heli zonder schade kunnen neerzetten. Op dat moment leek me al dat ik terug volledige controle had toen de throttle hold erop ging.
Ik ben toen natuurlijk op zoek gegaan naar het probleem.
Mijn eerste idee was trillingen omdat deze toch wel merkbaar meer aanwezig waren dan bij mijn 6hv.
Nu tijdens het testen of de trillingen beter waren kwam ik erachter dat 1 servo een eigen leven begon te leiden.
Zo te zien had het niets met trillingen te maken maar wel degelijk met de elektronica.
Hieronder een 2 filmpjes met het probleem.
[URL="
[URL="
Zo, het was een lang verhaal maar ik wou graag de achtergrond info ook delen.
Weet iemand waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen?
Ik heb de servo nog niet uit gebouwd om de kabels te controleren op beschadiging maar dat ben ik zeker nog van plan.
Ik heb de kabels van servo 1 en 3 al eens verstoken in de Brain om te testen of de andere servo dan dit gedrag vertoond maar dat is niet het geval.
Het is specifiek deze servo die dit gedrag vertoond.
Alle ideeën zijn welkom.
Ter info de setup
MSH Brain
full size futaba reciever R6014FS
Savox SC-1258tg op de swash
Gryphon Bec op 6 volt
Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst bewerkt door een moderator: