Servo voor in de staart

Misschien is het onderwerp wel eens voorbij gekomen?
De vraag ik heb een zwever 2 meter waar een servo in de staart gebouwd moet worden.
Het is voor het hoogte roer.
Ik zoek dus een servo ligt en dun, 9 gram of lichter en 9 mm dun of dunner.
Welke zijn goede en betaalbare type's

Groeten Gerard

9 mm dik, dan zou ik de DES427 (carbonite) of DES428 (metaal) nemen.
De eerste heeft altijd nul speling en is geschikt als je een los roertje hebt.
Bij een geheel beweegbaar stabilo misschien liever de metaal versie nemen, en als 10 mm gaat zou ik dan de MKS 6100 nemen (eventueel in HV Versie) of de BlueBird variant, de CB1005HV. Deze laatsten zijn nog wat sterker.

Rick

Ik ben nu net die Bluebirds in mijn Stork aan het inbouwen.
0,0 speling, 10,9 gram, 4,8 kg/cm en kost minder dan de helft van de prijs (E 23,-) en een groter draaibereik dan een MKS.
Geen veldervaring mee maar de eerste indruk is zeer goed.

Is overigens wel 10 mm dik.

Maar als het geen grote kracht moet hebben kun je net zo goed bij HobbyKing kijken.
Sommige Turnigy servo's zijn betaalbaar en goed.
Alternatief kan bijv. ook deze zijn:
http://www.derkum-modellbau.com/ind...1-show-d-power_ds-140bb_mg_digital-servo.html

Er is niets onveilig aan servormances, hooguit kent Norton de site onvoldoende en neemt hij het zekere voor het onzekere. Zo restrictief zijn sommige virus scanners wel vaker.

Ik kan alles downladen, maar na het uitpakken word het exe bestand door Norton verwijdert , WS. reputatie 1
Ik voer op mijn PC geen prog. uit die niet door Norton als veilig worden bevonden.

"WS reputatie 1" betekent niets anders dan dat er heel weinig mensen (PC's) zijn waarop dit programma draait, en dat Norton daarom de veiligheid niet goed kan beoordelen.
http://community.norton.com/forums/clarification-wsreputation1-detection

En tja ... helaas zijn er weinig modelbouwers/-vliegers, en nog veeeeel minder die een Franstalig programma over geteste servo's gebruiken.

Neus hier maar eens een beetje rond.

Ik durf te wedden dat Norton niet aangeeeft dat virus/Trojan/... "xyz" is gedetecteerd. Ze hebben niets anders gevonden dan een zeer weinig gebruikt programma. Dat is handig i.g.v. een nieuw virus, maar uiterst onhandig als je toch een niche-groep gebruikers behoort.

Bedankt dat is duidelijk, gewoonlijk geeft Norton een verwittiging en laat je de keuze, maar hier word het prog. gewoon verwijdert.

Norton is an sich een goed anti virus programma met veel gebruikers.
Naar mijn persoonlijke mening werkt het zelfs te goed en zorgt er vaak voor dat het systeem duidelijk onnodig wordt vertraagd en dat ook onschuldige zaken te rigoreus worden aangepakt (zoals talloze meldingen en het verwijderen van bestanden).
Voor mij reden om gebruik te maken van andere programma's. (Avast, ESET etc., etc.)

Ik zeg hiermee niet dat jij dit ook moet doen, iedereen moet gewoon gebruiken waar hij/zij zelf een goed gevoel bij heeft.
Het was enkel om aan te geven dat Norton met regelmaat iets te enthousiast te werk gaat (draagt allemaal wel bij aan de veiligheid natuurlijk).

Hallo, in ieder geval bedankt voor de reactie's.
Ik denk dat ik voor de DES 427 / 428 ga,
Heeft iemand deze nog nieuw liggen??
En wat is de beste manier van inbouwen ?? dubbelzijdige plakband? krimpkous er omheen en vast lijmen?
of toch nog een andere methode??

Groeten Gerard

servoraampje, klodder siliconenkit, noem maar wat op.
Hangt er ook een beetje van af hoe de situatie is....

Back