Servo vraag

• Topicstarter Topicstarter Arjaandebassman
  • Startdatum Startdatum
A

Arjaandebassman

Guest
hey iedereen dit heeft niet veel te maken met een Heli of iets anders wat vliegt, alleen ik zit met een servo die ik naar mijn weten heb gekocht (denk dat het in de regio van een heli zit ) correct me if im wrong.
dit gaat over de MC-d-301 MG BB JR deze is besteld bij de conrad,
ik moest een dergelijke servo kopen omdat ik een knip systeem voor een machine ben aan het ontwikkelen (voor afstudeer project stage) en door testen met een pneumatische voorganger ben ik er achter gekomen dat ik minimaal 32 Ncm moet hebben om het draad te knippen. (deze machine moet allee nvolledig electrisch gemaakt worden, voeding intern 24V (voor de PLC) en kleine omvormers(v.a. 24V naar lagere spanningen voor deze servo en de 12V aandrijf motor))
deze servo heeft volgens de tabel op conrad.nl een koppel van
Lagertype: Met enkele kogellagers Afm.: (l x b x h) 40,5 x 20 x 35,5 mm Stekkersysteem: JR
Fabrikantnr.: MC-D-301 MG BB
Aandrijving: Metaal Servo-Technologie: Digitale servo
Servo-Typ: Standaard
servo Insteltijd bij 4,8 V: 0.19 s / 50 °
Instelkoppel bij 4,8 V: 42 Ncm
Gewicht: 50 g
bij mijn constructie ben ik er achter gekomen dat ik als ik ana dit wil een as bevestig die aan een hefboom verbind ik minimaal de boom aan het einde 10 graden moet verplaatsen, dit mag max 20 graden zijn(denk ik, kom er nog op terug).

mijn vraag is ik heb nu deze servo voor me liggen alleen ik heb niks nada er over kunne vinden hoe ik hem aanstuur , en aangezien ik een complete leek ben kom ik hier met mijn vragen.
is er documentatie beschikbaar over deze servo?
is een stuur unit voor een dergelijke servo (redelijk) betaalbaar of moet ik hem zelf bouwen ?
deze unit moet dan simpel aangestuurd worden van links naar rechts
ik maar hier gebruik van een PLC.
aller eerst er zitten 3 draden aan deze servo maar waar dienen ze voor ?
een rode bruine en oranje draad.

plz help me out :O

vriendelijke groet

Back