Servo vraagje (Ailerons)

Hoi,

Ik krijg vermoedelijk binnenkort een nieuwe DLG.
Nu vraag ik me af waarom er niet vaker de D47 word ingezet op de Ailerons?
Zijn die echt te zwak of te onnauwkeurig?
ik heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee gemaakt, maar dan wel alleen maar op zijroer en hoogteroer.

Groetjes,

Jordy

D47 is te zwak. Ze zijn wel nauwkeurig maar niet helemaal spelingsvrij. Dat is op hoogte en richting geen probleem want daar wordt de speling eruit gehaald door het torsieveertje. Tevens zijn de servohevels te slap voor een goede spelingsvrije aansturing van de ailerons.

De DES 427BB van Graupner is 5 euro duurder en veel beter geschikt

Hoi Theo,

Bedankt voor je antwoord.
1 vraagje heb ik nog.
Werken de DES427 BB ook met een 1s Lipo?
De D47 kunnen dat wel aan, maar ik heb geen ervaring met de DES427 BB

Groetjes,

Jordy

Laatst bewerkt:
Hoi Theo,

Bedankt voor je antwoord.
1 vraagje heb ik nog.
Werken de DES427 BB ook met een 1s Lipo?
De D47 kunnen dat wel aan, maar ik heb geen ervaring met de DES427 BB

Groetjes,

Jordy

ik heb beide op 2s lipo , 1s is te weinig voor de d47 wegens de kracht van de torsieveertjes op de staartdelen

ik heb beide op 2s lipo , 1s is te weinig voor de d47 wegens de kracht van de torsieveertjes op de staartdelen

Kristof,

ik gebruik voor mijn staartdelen de D47 in combinatie met een 1S accu (Tweagle en die heeft redelijk sterke torsieveren). Wat helpt is de volledige servoweg te gebruiken. De standaard pulsbreedte die mijn ontvanger uitstuurd naar de servo is 1.0 ms - 2.0 ms ik heb dit veranderd naar 0.8 ms - 2.2 ms. Hierdoor heeft de servo 40% meer weg en kun je kortere hevels gebruiken waardoor de servo minder last van de veer.

Bas

Kristof,

ik gebruik voor mijn staartdelen de D47 in combinatie met een 1S accu (Tweagle en die heeft redelijk sterke torsieveren). Wat helpt is de volledige servoweg te gebruiken. De standaard pulsbreedte die mijn ontvanger uitstuurd naar de servo is 1.0 ms - 2.0 ms ik heb dit veranderd naar 0.8 ms - 2.2 ms. Hierdoor heeft de servo 40% meer weg en kun je kortere hevels gebruiken waardoor de servo minder last van de veer.

Bas

hi bas,

ik heb eens een kist gebouwd op 1s maar het roer ging beduidend sneller naar 1 kant dan naar de andere (kant waar je de veer moet opspannen)

ik heb toen een ratio 1:1 gebruikt ongeveer , met meer dan voldoende uitslag , het kan best dat als je de ratio veranded het beter gaat , heb dat toen niet verder geprobeerd.
maar ik heb nog geen des427 of 428 weten stuk gaan op 2s , super snel en krachtig zijn ze...

hi bas,

ik heb eens een kist gebouwd op 1s maar het roer ging beduidend sneller naar 1 kant dan naar de andere (kant waar je de veer moet opspannen)

ik heb toen een ratio 1:1 gebruikt ongeveer , met meer dan voldoende uitslag , het kan best dat als je de ratio veranded het beter gaat , heb dat toen niet verder geprobeerd.
maar ik heb nog geen des427 of 428 weten stuk gaan op 2s , super snel en krachtig zijn ze...

Kristof,

met de aangepaste ratio wordt het genoemde snelheidverschil zeker minder. Mijn inbouw geeft niet de snelste en krachtigste aansturing maar is zeker bruikbaar voor DLG's.

Bas

Back