servo wagen trailer zoemd

hoihoi

ik denk dat ik het hier het beste kan vragen aangezien jullie veel trailers hebben

ik ben bezig om een auto ambulance trailer te maken 1:10
en deze heb ik voorzien van een servo met overbrenging om
de twee rij plaaten omhoog te doen en te laten zakken.

maar nu mijn vraag als ik de servo bedien werkt alles mooi maar als deze eenmaal zijn punt
heeft waar ik hem wil hebben blijft deze zoemen trillen zet ik hem een stukje terug is het weg
maar naar 1x een keer de trailer te bewegen komt het weer
(ik denk moeite met het centerpunt vinden) en dit vind ik best irritand voor een realistisch model.

is hier wat aan te doen?

ik gebruik een 2.4 ghz zender
servo is de robbe 16g BB
en de rijdplaaten zijn 120x35x1mm

bvd gr manuel

Meestal komt dit door dat de servo eerder "mechanisch" geblokkeerd wordt voor dat deze z'n eindstand bereikt.

hoi hoi

idd dat dacht ik eerst ook maar heb nog 20% op en 30% neer wat de servo extra kan bewegen ook het meganisme kan nog verder als dat hij nu gaat. ook doet de servo zo als ik hem tussen in laat staan (half op)
het as van het meganisme loopt door teflon bussen en de trek duw stangen via kogel koppen.

ik zal morgen even een foto maken en posten
heb evt wel al een een filmpje van de trailer toen 1 plaat het deed (nu iets veranderd) maar zoemde toen ook al
http://s351.photobucket.com/albums/q441/manus20/auto trailer/?action=view&current=VIDEO0041.mp4

heb jammer genoeg niet een ander servotje liggen om evt te probeeren of het aan de servo licht.

gr mauel

Laatst bewerkt:
het zoemen komt vooral bij analoge servos voor doordat ze altijd iets zoeken naar hun 0 punt. de ene servo heeft hier minder last van dan de andere.

zelf heb ik de hitec 225mg servos en die zijn toch zeer stil.

ik ben niet van de auto's (vrachtwagens/trailers), maar zou het niet kunnen komen omdat je mechanisme te zwaar loopt en de servo, bij kleine bewegingen, niet goed kan centreren?
dat centreren was je dus al achter, maar ik denk dat het komt omdat je mechanisme te zwaar loopt.

kan je eenvoudig testen doormiddel van de servo geheel onbelast te laten. dan weet je het antwoord al. En is te zien wat er gebeurt zodra je er tegen aan duwt.

Back