Servo werkt niet

Hoe is de stroomvoorziening geregeld, op hoeveel volt staat deze?
Zekerheid voor alles ;-) de ds 610 mag maximaal maar 6 volt hebben.
Staat er meer op, houden ze het niet lang vol.

Ik geef de elektronica stroom met een 2s lipo 7,4v 1900mah zoals aanbevolen is bij de heli

Toch niet rechtstreeks hoop ik?

Jij zal de accu toch inpluggen op een apparaatje hoop ik, en niet rechtstreeks op een draadje naar de ontvanger?

Denk je echt dat iemand dat zonder naar jouw heli te kijken zou kunnen zeggen....? Meest voor de hand liggend is natuurlijk dat je swash of de aansturing daarvan ergens vast loopt. Je servo heeft blijkbaar geprobeerd toch door te drukken en is afgefikt. Maar waarom hij niet verder wil is volgens mij niet te zeggen zonder de heli te bekijken.

Of de zender beperkt de servo.

Gooi alle linkjes van de sero's eens los.
Pak de swash, en beweeg hem helemaal omhoog. Lukt dat zonder moeite?
Hoeveel pitch heb je?

Zet de linkjes er weer op, en doe hetzelfde zonder de accu aan te sluiten.
Lukt het nog steeds?
Zet de elevator servo ook even op de plaats bij die test.
Klein dingetje: servo's van dit type kunnen er best tegen als je ze zonder kracht te zetten een beetje beweegt. Maar ze zijn er niet voor gemaakt, ga dus niet een half uur heen en weer bootje zitten spelen met zo'n servo. Kans op gebroken tandwielen etc.

En meet nou dat voltage...
Dat je een bec hebt is goed, maar sommige bec's kunnen tot 8 volt.
Zekerheid voor alles. Bij heli's kun je niet voor half werk gaan.

Dus je hebt, als ik het goed begrijp, je eigen servo staan slopen doordat je de aansturing onder de kop verkeerd gemonteerd had, waardoor je servo(s) blokkeerden en er eentje doorbrandde....

OK...:confused:

Groet, Bert

Er zijn niet veel 16 jarigen die zo onomwonden en eerlijk toegeven de fout zelf gemaakt te hebben. Da's grote klasse! ;)

Ik heb thuis nog een servo van mijn traxxas slash zou ik die ook kunne gebruiken of moet ik een nieuwe kopen?

Nieuwe kopen.... in een 120 graden opstelling zoals jij hebt volgens mij, NOOIT drie ongelijke servo's onder de swash zetten, dat kán vervelende effecten geven.

Gewoon weer zo'n 610 ds er in zetten.

Groet, Bert

Nou..

Waar er 3 tegen een metalen blok hebben staan duwen, en 1 het heeft opgegeven, zijn er nog 2 die een opduvel hebben gehad...

Niet gezegd dat ze niet goed meer zijn, maar wel een reden om enig vaag vlieggedrag meteen naar de servo's te herleiden..

Een heli hoort op de swash 3 dezelfde servo's te hebben staan. Liefst zelfs dezelfde lichting servo's
Tussen twee series kunnen wat verschilletjes zitten.
Niet dat de gemiddelde sterveling dit merkt ;-)

De eerlijkheid wordt gewaardeerd ;-)

Tip:
Niet 1 servo kan tegen harde stukjes..
Niet in een auto, ook niet in een vliegtuig, ook niet in een heli.
Als een servo tegen een stuk ijzer of iets anders hards duwt, gaat nij gewoon kapot.

De motortjes kunnen er niet tegen

Ik heb een nieuwe servo besteld en ik hoop dat ik nu niet te veel kosten meer heb
En bedankt iedereen voor de tips en info.

Dat hop ik ook voor je, en om de kans op minimale kosten een beetje te vergroten: Controleer, zoals Student aangeraden heeft, die twee overgebleven servo's goed!!!!

Succes er mee ;)

Groet, Bert

Back