servo

Beste forum leden,

ik ben in het bezit van 2 ACE DS1015 servo, maar wil overstappen op andere servo s.

Nou is mijn vraag welke servo zou ik kunnen kopen, dacht aan de savok, zijn dat goede servos.

Ps ik ben in het bezit van een savage x

De ACE zijn prima servo's. Tenzij je ze kapot hebt, zie ik niet in waarom je die wilt vervangen. Koop dan nuttige hop-ups voor je wagen, dan heb je ook wat nieuws;)

M.v.g. Mark

die servo s wil ik er ook in hebben, welke zou jij mij aanraden voor de savage x. Wel een servo die beter is als de eerder genoemde.

De Savöx SC-1283SG is een perfecte, vrijwel niet kapot te krijgen servo. De ideale keuze voor een MT. Deze is circa 2x zo krachtig als een ACE 1015, geheel van aluminium en voorzien van super sterke tandwielen. Kost meestal 99,95€.
Het is echt een aanrader voor iedereen die een absolute topservo in zijn model auto wil monteren....

Savox_SA-1283.jpg

Linkie naar meer info: » Savöx SA-1283SG

Dan ga ik opzoek naar de servo die jij aangeeft, dacht er geen betere waren als de eerder genoemde servo, maar toch wel.

Bedankt, bart banaan.

T ligt er meer aan wat voor type auto. Voor buggy's (misschien truggy's) zijn die futaba, ko propo en sanwa de beste die je kan kijgen. Voor monstertrucks etc ligt dat weer anders

ik heb de savage x midtank mod, dus redelijk zwaar. Denk dat de sevo die bart banaan aan geeft, wel een goede servo is. Moet alleen nog even kijken of de desbetreffende sevo past qua afmeting.

Ja hoor, die servo past perfect in je Savage. Die heeft ongeveer dezelfde maat als je huidige ACE servo; namelijk de maat 'standard size' => 40.x mm x 20.x mm x 37.x mm.

Bryan; er zijn maar weinig servo's beter dan deze, zeker niet in deze prijsklasse. Deze Savöx SC-1283SG heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding die je bij de andere door jou genoemde merken niet krijgt....

Ja hoor, die servo past perfect in je Savage. Die heeft ongeveer dezelfde maat als je huidige ACE servo; namelijk de maat 'standard size' => 40.x mm x 20.x mm x 37.x mm.

Bryan; er zijn maar weinig servo's beter dan deze, zeker niet in deze prijsklasse. Deze Savöx SC-1283SG heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding die je bij de andere door jou genoemde merken niet krijgt....

Nou, wat ik meer bedoel is dat die dure sanwa's etc sneller zijn. Maar de prijskwaliteit is voor die savox vind ik indd beter. Ik ga niet 170 euro dokke voor een servo. Ik blijf lekker bij de ds1015

Neem dan de savox 1257, deze is in snelheid en kracht veel sterker. en deze kost maar 65 euro.

De SC-1257TG is ongeveer driemaal minder krachtig, maar wel veel sneller, Benny! (Snelheid:0.07 sec/60° Koppel kg-cm: 10 @6.0V)

Die is niet echt geschikt als stuurservo voor een Monster Truck....

Zat nog even te kijken bart, nu zag ik deze, 1256 tg 20 kg
1267sg 21 kg high volt
1268 sg 26 kg high volt

Zijn dat geen goede servo voor de savage x, en hoe zit het met de high volt servo?

De SC-1256TG heeft smallere titanium tandwielen; die SG-1283SG heeft bredere stalen tandwielen. De SC-1256TG tandwielen zijn geconstrueerd om licht te zijn (voor helicopters) de SC-1283SG tandwielen zijn geconstrueerd om een zo groot mogelijke kracht te verdragen. Vandaar dat deze breder zijn en sterker.

De 1267/1268 HV servo's zijn bedoeld voor RC-modellen die een 2S LiPo (7,4V) receiverpack gebruiken in plaats van een 6Volt NiMH accupack.

De SC-1283SG is speciaal ontwikkeld als stuurservo voor grote en zware model auto's zoals monter trucks en truggy's. Die servo is op verzoek ontwikkeld omdat er vraag uit de markt was voor dit soort servo.

Back