servo

• Topicstarter Topicstarter U.A.V
  • Startdatum Startdatum
U

U.A.V

Guest
Hallo de servo van mijn protech skyraider doet raar , ik was aan het vliegen op een veldje en mijn vliegtuig begon opeens te dalen omdat de servo van het hoogteroer vast zat in down , ik moest hevig up geven om niet al te hard te chrashen .

Weet iemand hoe het komt en hoe ik het kan verhelpen .

Alvast bedankt .

Hallo de servo van mijn protech skyraider doet raar , ik was aan het vliegen op een veldje en mijn vliegtuig begon opeens te dalen omdat de servo van het hoogteroer vast zat in down , ik moest hevig up geven om niet al te hard te chrashen .

Weet iemand hoe het komt en hoe ik het kan verhelpen .

Alvast bedankt .
Storing in de lucht lijkt dus niet de oorzaak.
De stuurstang naar het hoogte roer werkt niet licht genoeg en heeft misschien een zwaar punt.
De tandwielen in de servo kunnen een tik gehad hebben waardoor een tand is afgebroken.
Als de servo wat ouder is en veel gebruikt kan de potmeter op de as van de servo beschadigd raken waardoor de roeruitslag onbetrouwbaar wordt.;)

Hallo,
Bij mijn Skyraider is bij een te harde landing het hoogteroer afgebroken en daardoor ook een tandje in de servo
Heb het hoogteroer met een paar kunststof scharniertjes weer vast gezet en de servo omgewisseld met de richtingsroer servo
Aangezien ik die toch niet of nauwelijks gebruik, kan ik nu weer de lucht in.

Vlieg je altijd recht uit dan.:confused:

Ik denk dat hij bedoeld dat hij de servo van het hoogteroer met die van het richtingsroer heeft omgedraaid. Omdat hij het richtingsroer bijna nooit gebruikt. De skyraider heeft ook rolroeren dus waarschijnlijk stuurt hij daar dan mee.

Igor.

Dan is je richting roer inderdaad minder belangrijk.:)

Dan moet je toch nog oppassen!!!!
In het begin gebruik je het richtingsroer idd minder, voor mij is dit nu toch wel onmisbaar ;)
Als je al een probleem hebt met die servo moet je toch nog oppassen. Je servo kan ook ineens blijven vastzitten in een bepaalde positie. Als je richtingsroer dan links of rechts geblokkeerd zit, zal je hoogstwaarschijnlijk crashen ;)

Best zo snel mogelijk die servo vervangen (een servo kost namelijk niet zoveel) :D

Met vriendelijke groeten
Robin ;)

Hallo UAV,
Even voor mijn beeld; je zegt dat het hoogteroer vast zat en je bij de landing veel up moest geven. Dan zat hij dus niet vast toch.....?

Het lijkt er dan meer op dat de aansluiting van je hoogteroer op de pushrod (dus van de servo naar het hoogteroer) is verschoven. Zit je roer of de servo toevallig met van die tonnetjes op een metalen pushrod? Dan zou ik die eens wat vaster zetten.

Back